خبرگزاری کار ایران

مدیر کل انتقال خون گیلان اعلام کرد:

اهدای خون بیش از ۷۸۰۰ گیلانی از ابتدای امسال تاکنون

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۵۵۶

مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به مراجعه بیش از هشت هزار و ۹۰۰ نفر به پایگاه برای اهدای خون، گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و ۸۵۰ نفر خون اهدا کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، بابک پاکدل اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۹۲۴ نفر به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدای مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد هفت هزار و ۸۵۰ نفر خون خود را اهدا کرده اند، گفت: از این تعداد هفت هزار و ۵۹۴ نفر مرد و مابقی نیز زن بودند.

مدیر کل انتقال خون گیلان در ادامه با اشاره به رشد ۱۵ درصدی اهدای خود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزود: بیش از هزار نفر برای نخستین بار خون خود را اهدا کرده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و ۸۹۴ نفر به صورت مستمر خون خود را اهدا کرده و هزار و ۹۴۹ نفر نیز سابقه اهدای خون داشته اند، ادامه داد: در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش ۱۳ درصدی مراجعه بانوان برای اهدا خون بوده ایم.

پاکدل با اشاره به اینکه استان گیلان یکی از استان‌های پر مصرف در فرآورده‌های خونی است، تأکید کرد: بانوان هر چهار ماه یک بار و آقایان هر سه ماه یک بار می‌توانند خون خود را اهدا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان افرادی که می‌خواهند خون خود را اهدا کنند مشمول جریمه تردد شبانه نخواهند شد، گفت: هماهنگی‌های لازم در این زمینه با پلیس راهور انجام شده است.

مدیر کل انتقال خون گیلان همچنین اضافه کرد: در شب‌های قدر پایگاه‌های انتقال خون گیلان آماده حضور مردم مؤمن و روزه دار استان برای اهدای خون هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز