خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی اعلام کرد:

خسارت 3000 میلیارد ریالی کرونا به بخش گردشگری استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۴۸۸

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: شیوع ویروس و گسترش بیماری کرونا از اسفندماه سال 98 تاکنون، حدود 3000 میلیارد ریال به بخش صنعت گردشگری این استان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مریم توسطی افزود: با توجه به اینکه صنعت گردشگری استان مرکزی به تازگی در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته، شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌ریزی‌های این حوزه را برهم زد و خسارت‌های چشمگیری به این حوزه وارد کرد که جبران برخی از آنها زمان بسیاری را می طلبد.

وی ادامه داد: مردم در شرایط کرونایی برای گردشگری و تفریح، فضاهای روباز از جمله طبیعت‌گردی را به فضاهای تاریخی و فرهنگی که سربسته هستند، ترجیح می‌دهند که این موضوع باعث کم رونق شدن فعالیت فعالان این حوزه و بیکار شدن شمار قابل توجهی نیروی انسانی شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه خطر شیوع کرونا همچنان در کشور و استان وجود دارد، از مسئولان نهادهای مختلف انتظار می‌رود نسبت به تأمین امکانات و زیرساخت‌های فضاهای طبیعی از جمله دره گردو اراک اقدام نمایند تا شهروندان بتوانند با آرامش خاطر از این فضاها استفاده کنند.

توسطی تصریح کرد: بخش های مختلف گردشگری مانند اقامتگاه های بوم گردی، موزه ها، بازارهای تاریخی، هتل ها و مسافرخانه ها با شیوع کرونا و تعطیلی واحدها دچار خسارت شدند و باید برای جبران این موضوع برنامه‌ریزی‌های کاربردی تدوین شود.

وی بیان داشت: نامه‌نگاری با دستگاه‌های اجرایی مختلف برای کمک به بخش تأسیسات گردشگری در پرداخت مالیات، حق بیمه و هزینه‌های انرژی مصرفی انجام شده و انتظار می‌رود نهادهای مسئول نسبت به این موضوع همکاری کنند.

تاکنون بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز