خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان:

جشنواره فیلم یادگار به میزبانی قزوین در سطح ملی برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۴۷۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: جشنواره فیلم یادگار با استفاده از ابزار فیلم و سینما و با حضور 28 استان به میزبانی قزوین برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد حسین اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: جشنواره فیلم یادگار با هدف معرفی و تقویت میراث فرهنگی کشور با استفاده از ابزار فیلم و سینما به میزبانی قزوین و در سطح ملی برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: هنرمندان از ۲۸ استان کشور آثار خود را در بخش‌های مسابقه مستند ایران، میراث ناملموس و میراث فرهنگی قزوین ارسال کردند که از این تعداد، حدود ۱۰۰ اثر با نظر هیأت انتخاب جشنواره به جدول اصلی جشنواره راه خواهند یافت.

اسماعیلی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌های موجود، اکران فیلم‌های منتخب طبق جدول تنظیمی در روزهای ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری در بستر پلتفرم‌ها و فضای مجازی برای علاقه‌مندان پخش می‌شود.

دبیر جشنواره فیلم یادگار افزود: هیأت داوران جشنواره از میان این آثار، مستندسازان برتر را در هر بخش انتخاب خواهند کرد که در روز اختتامیه ۳۰ اردیبهشت ماه، نفرات برتر معرفی و جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم یادگار توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و با همکاری سازمان سینمایی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، وزارت میراث فرهنگی، صدا و سیما، شبکه مستند سیما، استانداری و سازمان برنامه‌ و بودجه استان قزوین و صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار می‌شود.

اسماعیلی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۱۰ اثر از مستند سازان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم‌های مستند میراث فرهنگی یادگار ارسال شده است که از استقبال گسترده فیلم سازان از این جشنواره حکایت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز