خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد:

ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی از مراتع مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۴۷۲

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مرکزی گفت: به دلیل کاهش بارندگی‌ها و تداوم خشکسالی در سال جاری، برداشت گیاهان دارویی از مراتع استان ممنوع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین محمدی گفت: یک میلیون و 7000 هزار هکتار مرتع در استان مرکزی وجود دارد که 122 هزار هکتار از این مراتع واجد شرایط گیاهان دارویی و صنعتی است و دارای طرح اصلاح، احیا و بهره‌برداری هستند.

محمدی افزود: به‌ دلیل کاهش بارندگی ها در سال زراعی جاری، مجوز برداشت و بهره‌برداری از گیاهان دارویی در رویشگاه‌های مرتعی این استان صادر نمی‌شود، چرا که هرگونه برداشت از رویشگاه‌های گیاهان دارویی و صنعتی، تخریب را به همراه دارد.

وی ادامه داد: هرگونه برداشت غیرقانونی و تصرف اراضی ملی ممنوع بوده و مردم در صورت مشاهده موارد تخطی می‌توانند با شماره 1504 مراتب را به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته با انجام طرح بذرکاری در 2200 هکتار اراضی واجد شرایط گیاهان دارویی، تمامی سطح این میزان اراضی اصلاح، احیاء و غنی سازی شده‌ است.

محمدی با بیان اینکه گون مولد کتیرا و باریجه عمده ترین گیاهان دارویی تولید شده در مراتع استان مرکزی است، تصریح کرد: سال گذشته 2260 کیلوگرم محصول کتیرا و باریجه به ارزش 7 میلیارد ریال از سطح 2000 هکتار از مراتع این استان برداشت شد که بخشی از این محصولات در داخل کشور به مصرف رسیده و بقیه به کشورهای اروپایی صادر شده است.

وی بیان داشت: آویشن، شرین بیان، خاکشیر و اسفند از دیگر گیاهان دارویی است که در سطح مراتع استان مرکزی تولید شده و بهره‌برداری از آنها بیشتر جنبه خود مصرفی دارد.

استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود 1.82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد این وسعت را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز