خبرگزاری کار ایران

معاون اداره میراث فرهنگی استان:

پنج خانه تاریخی قزوین در دست مرمت و بازسازی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۴۲۱

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: مرمت و ساماندهی خانه‌های تاریخی قزوین از اولویت‌های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، احسان نورانی با اعلام این خبر گفت: کارشناسان در حال مرمت و ساماندهی خانه‌های تاریخی محصص، زعیم، نبوی، حکیم افضل و کسمایی میرمیران هستند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین افزود: خانه‌های تاریخی محصص و کسمایی میرمیران هر ۲ مربوط به دوره قاجاریه از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در دست مرمت قرار دارد.

نورانی ادامه داد: خانه‌های تاریخی زعیم مربوط به دوره صفویه، نبوی و حکیم افضل هر ۲ مربوط به دوره قاجاریه نیز با مشارکت مالک و میراث فرهنگی در دست مرمت هستند.

وی اظهار کرد: مرمت، ساماندهی و احیای خانه‌های تاریخی از سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شمار می‌رود و در این راستا مالکان می‌توانند به شکل مشارکتی با میراث فرهنگی نسبت به مرمت خانه‌های تاریخی خود اقدام کنند.

نورانی افزود: سرمایه گذاران نیز می‌توانند با سرمایه گذاری در جهت احیا و مرمت خانه‌های تاریخی آن‌ها را در قالب کاربری پذیرایی، اقامتی و فرهنگی مورد بهره برداری قرار بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز