خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می دهد:

رد صلاحیت 99 درصد از کاندیداهای جریان اصلاح طلب در شیراز/ حذف رقبا با انگیزه های سیاسی ضربه بزرگی به جامعه وارد می کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۰۵۴

نتایج ششمین دوره انتخابات شورای شهر شیراز اعلام شد و متاسفانه باز هم اصلاح طلبان نتوانستند از فیلتر هیئت های نظارت و اجرائی عبور کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روزهای اخیر بیش از پیش خبرساز شده است و خبرها از ردصلاحیت گسترده کاندیداهای اصلاح‌طلب در شیراز حکایت می‌کند؛ موجی گسترده و کم‌سابقه از رد صلاحیت‌های انتخاباتی که شامل حال اعضای فعلی شورای شهر شده و از 9 عضو فعلی شورای پنجم که داوطلب حضور در انتخابات ششمین دوره شوراها بوده‌اند تنها ۲ نفر احراز صلاحیت شده‌اند و از خیل داوطلبان شناخته‌شده و جوان این جریان نیز گستردگی موج ردصلاحیتی‌ها چنان است که تعداد احراز صلاحیت‌شده‌ها به انگشتان دو دست هم نمی‌رسد.

حذف رقبا مشارکت را به حداقل می رساند

آن طور که اکبری نماینده شیراز و زرقان در مجلس دهم می گوید: قطعا وجود و فعالیت یک طیف فکری در انتخابات باعث می شود که افراد دیگر احساس مسئولیتی برای شرکت در انتخابات نداشته باشند این در حالیست که تداوم چنین روندی باعث می شود میزان مشارکت به شدت کاهش یابد.

وی با بیان اینکه هر رویداد و اتفاقی که سبب کاهش مشارکت مردم شود یک نوع جفا به جامعه و شهروندان است، گفت: پشتوانه مردمی یکی از ضروریات مهم بقای نظام، کشور است.

علی اکبری در گفت وگو با ایلنا با اشاره به اینکه وجود طیف های متفاوت فکری در رویداد های مهم و انتخابات باعث می شود که پایه های نظام محکم تر شود، افزود: متاسفانه حذف رقبا و نفرات از قبل انتخاب شده در انتخابات دور یازدهم مجلس باعث شد تا میزان مشارکت مردم به حداقل برسد.

حذف رقبا با انگیزه های سیاسی ضربه بزرگی به جامعه وارد می کند

وی با اشاره به اینکه تداوم گستره بی اعتمادی میان مردم و حاکمیت و کاهش مشارکت مردم باعث می شود که امنیت کشور به خطر بیفتد ادامه داد: قطعا این مهم در آینده مشکلاتی را برای کشور ایجاد خواهد کرد بطوری که جلب اعتماد مردم به نظام و حاکمیت باید صادقانه باشد.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه قطعا حذف رقبا با انگیزه های سیاسی ضربه بزرگی را به جامعه در بلند مدت وارد خواهد کرد، افزود: قطعا با چنین وضعیتی نظام در ادامه با مشکل مواجه خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با بیان اینکه رقابت زمینه رشد در کشور را فراهم می کند، ادامه داد: از این رو زمانی که جناح های فکری متفاوتی در انتخابات وجود داشته باشد می شود شاهد رشد کشور در تمام زمینه ها بود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس دهم با اشاره به اینکه بودجه 1400 متعلق به کل مجلس نیست بلکه به سلیقه بعضی از نمایندگان است ادامه داد: امیدواریم که نمایندگان بودجه های مناطق محروم و قشر عشایر و آسیب پذیر را را کاهش نداده باشند.

رد صلاحیت 99 درصد از کاندیداهای جریان اصلاح طلب در شیراز/ حذف رقبا با انگیزه های سیاسی ضربه بزرگی به جامعه وارد می کند

اکبری با اشاره به اینکه متاسفانه برخی نمایندگان با نگاه سیاسی بودجه 1400 را به جاهایی که از اولیت زیادی برخوردار نبوده اختصاص داده اند، افزود: قطعا این مهم دارای اشکالات قانونی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه وجود طیف های متفاوت فکری یک رقابت جدی را برای انتخابات رقم می زند، افزود: زمانی که تنها یک جناح در انتخابات وجود داشته باشد انتخابات بیشتر گزینشی است این در حالیست که مردم دیگر رغبتی برای حضور در انتخابات ندارند و متاسفانه شاهد افزایش فاصله میان احساس مسئولیت مردم با رویداد های اجتماعی هستیم که این مهم یک پاشنه آشیل برای کشور به شمار می رود.

اکبری با اشاره به اینکه قطعا مجامعی که کاندیداها را رد صلاحیت می کنند باید با داشتن فکر بلند مدت از آسیب دیدن نظام به شدت جلوگیری کنند، ادامه داد: قطعا مسئولان باید زمینه را برای حضور گسترده مردم و طیف های متفاوت فکری فراهم کنند.

نماینده شیراز در مجلس دهم افزود: در حال حاضر به نظر نمی رسد جامعه تحرک مناسبی برای انتخابات شورا و ریاست جمهوری داشته باشد.

رد صلاحیت 99 درصد کاندیداهای اصلاح طلب در شیراز

سخنگوی شورای شهر شیراز هم با بیان اینکه از 9 نفر اعضای شورا که برای انتخابات ثبت نام کرده بودند تعداد 7 نفر رد صلاحیت شدند، گفت: تمام اعضا به دلیل بند ج ماده 30 و عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه رد صلاحیت شدند و این در حالیست که در حال حاضر تنها صلاحیت دو عضو شواری شهر آقای تذروی و ناصری تایید شده است.

سعید نظری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در شرایط فعلی حدود 99 درصد اعضای اصلاح طلب که برای انتخابات شورای شهر شیراز نام نویسی کرده بودند رد صلاحیت شدند، افزود: در حال حاضر اصلاح طلبان در شیراز گزینه ای برای انتخابات شورا در شیراز ندارند.

سرنوشت کاندیدای اصلاح طلبان در شیراز در دست هیئت نظارت است

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه در حال حاضر سرنوشت کاندیدای اصلاح طلبان در شیراز در دست هیئت نظارت است، ادامه داد: حدود 40 نفر از اعضا اصلاح طلب شیراز برای انتخابات ششمین دوره شورای شهر ثبت نام کردند که متاسفانه تنها حدود یک درصد از افراد اصلاح طلب صلاحیتشان تایید شده است.

نظری با اشاره به اینکه به نظر می رسد فضای رقابت برای اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر وجود ندارد، افزود: این در حالیست که چهره های مشهور و افرادی مانند رئیس شورای شهر دور چهارم و بعضی از روسای کمیسیون شورای چهارم هم رد صلایت شدند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه در شرایطی که کشور در حوزه دیپلماسی و میدان فعالیت دارد انتخابات می تواند در کنار این دو حوزه اتفاقات مناسبی را رقم بزند، افزود: اما زمانی که فضای رقابتی برای جریان اصلاح طلب حذف شود قطعا وضعیت به مراتب مناسب نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انتخابات یک پشتوانه بزرگ برای میدان و دیپلماسی به شمار می رود اما در حال حاضر هیچ رقابتی برای این طیف وجود ندارد، بیان کرد: قطعا اصلاح طلبان در دوره های متفاوت برد و باخت در انتخابات را پذیرفته اند.

نظری با اشاره به اینکه اصلاح طلبان هیچ راهی را برای حضور در انتخابات بسته نمی دانند، گفت: در تلاشیم تا بتوانیم تائید بعضی از افراد را بگیریم که این مهم نیازمند تدبیر ویژه هیئت نظارت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز