خبرگزاری کار ایران

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی قزوین:

گونه‌های گیاهی اراضی جنگلی استان قزوین مورد مطالعه قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۹۵۰

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی قزوین گفت: مطالعه بر گونه‌های گیاهی به منظور غنی سازی اراضی جنگلی استان قزوین انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محرم رضایی زاده با بیان اینکه کارشناسان این اداره کل درسال جاری طرح جامع جنگل کاری استان را تهیه و تدوین می‌کنند گفت: این طرح با هدف صیانت از عرصه‌های جنگلی استان قزوین و تقویت پوشش گیاهی در آن‌ها تهیه خواهد شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین ادامه داد: مطالعه بر گونه‌های گیاهی نیز به منظور غنی سازی اراضی جنگلی انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: در این طرح آسیب‌ها، آفت‌ها و بیماری‌های گونه‌های گیاهی جنگلی مورد بررسی و شناسایی قرار می‌گیرد تا برای برنامه ریزی بهتر در زمینه صیانت از این عرصه‌ها به ما کمک کند.

این مسئول ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری افزایش ذخیره گاه‌های جنگلی استان را نیز در راستای صیانت از این عرصه‌ها در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار کرد: توسعه جنگل‌ها از طریق کاشت نهال و بذرپاشی در مناطق مستعد در دستور کار این اداره کل قرار دارد؛ اما حفظ و صیانت از عرصه‌های موجود دراولویت قرار دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ حفظ منابع طبیعی بویژه جنگل‌ها در جامعه ضروری است گفت: جامعه محلی شامل روستاییان، کشاورزان و دامداران نقش مهمی در صیانت از این عرصه‌ها دارند و باید از طریق آموزش و ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی آنان را به جمع محیط بانان و حافظان طبیعت افزود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز