خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

شکاف عظیمی بین حقوق دریافتی و مخارج کارگران وجود دارد/ جامعه کارگری شاهد برده داری نوین است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۹۴۸

دبیر اجرایی خانه کارگر استان ‌قزوین گفت: امسال خط فقر در جامعه به 12 میلیون تومان رسیده در حالی که حقوق یک کارگر 2 میلیون 700 هزار تومان است که این خود گویای فاصله عظیم طبقاتی در جامعه است.

عیدعلی کریمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، ضمن تقدیر از تمام کارگران و تلاش گران استان قزوین به مناسب روز جهانی کارگر، اظهار کرد: توسعه صنعتی و آبادانی کشور تنها به دست توانمند جامعه کارگری رقم خواهد خورد، امروز به مناسبت روز جهانی کارگر نه تنها نمی توانیم جشنی برای کارگران بگیریم بلکه باید حتی به این بهانه هم موضوعات و مشکلات جامعه کارگری را مطرح کنیم تا دغدغه این قشر به گوش مسئولان برسد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان‌قزوین با بیان این مطلب که باید امنیت شغلی و معیشتی کارگران فراهم شود، افزود: امنیتی شغلی و معیشتی یکی از بزرگترین دغدغه های جامعه کارگری به شمار می رود که اگر تامین نشود صدمات جبران ناپذیری را به بدنه جامعه کارگری وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به این نکته که جامعه کارگری در حال فراموشی است، عنوان کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی استان قزوین ماه ها است که حقوق کارگران را پرداخت نکرده اند، از مسئولان دستگاه های اجرایی  انتظار داریم به مناسبت روز کارگر هم شده از واحدهای مشکل دار صنعتی و تولیدی بازدید کرده و حال کارگران آن را بپرسند و از نزدیک با وضعیت آنها آشنا شوند.

کریمی ادامه داد: متاسفانه امروز جامعه کارگری شاهد برده داری نوین است، این برده داری را پیمانکاران و شرکت های خدماتی رقم زده اند که نسبت به حقوق و مطالبات کارگران بی تفاوت بوده و با بالاترین ساعت کاری کمترین حقوق را به آنها پرداخت می کنند.

وی با اشاره به این نکته که شکاف عظیمی بین حقوق دریافتی یک کارگر با مخارج آن وجود دارد، گفت: در حال حاضر با توجه به این شکاف بسیاری از جوانان رغبت چندانی به ازدواج نشان نمی دهند، کارگران حقوق کافی برای امرار معاش و هزینه های روزانه خود را ندارند این در حالی است که بسیاری از جامعه کارگری حتی از داشتن شغل مناسب هم محروم هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان‌قزوین ادامه داد: امسال خط فقر در جامعه به 12 میلیون تومان رسیده در حالی که حقوق یک کارگر 2 میلیون 700 هزار تومان است که این خود گویای فاصله عظیم طبقاتی در جامعه است، با این حقوق جامعه کارگری حتی از تهیه یک سرپناه هم عاجز است  وقتی این را در کنار عدم امنیت شغلی قرار دهیم تازه متوجه می شویم که چالش ها و دغدغه های جامعه کارگری چقدر عمیق و جدی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز