خبرگزاری کار ایران

کرونا جان ۷ هرمزگانی دیگر را گرفت/ آغاز واکسیناسیون سالمندان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۹۳۸

هفت نفر دیگر بر اثر ابتلای به کرونا جان باختند و شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به هزار و ۱۲۹ نفر رسید.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جانباختگان سه خانم و چهار آقا در محدوده سنی ۳۶ الی ۹۴ سال از شهرستان‌های بندرعباس، میناب و بندرلنگه بودند.

فاطمه نوروزیان افزود: با بستری شدن ۱۰۸ بیمار جدید شمار بستری‌ها در استان به ۴۶۴ نفر رسید که ۷۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۱۹ نفر وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شش هزار و ۵۳۵ بیمار کرونایی نیز در منزل قرنطینه هستند.

وی ادامه داد: در هرمزگان نیز از هفتم اردیبهشت همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون سالمندان بالای هشتاد سال آغاز شده است.

نوروزیان ابراز کرد: برای این واکسیناسیون نیاز به هیچ اقدام، نام نویسی و مراجعه به مراکز جامع سلامت نیست و بر اساس اولویت سن و پرونده الکترونیکی با افراد واجد شرایط تماس گرفته می‌شود.

وی اظهار کرد: بیشترین علت افزایش مرگ و میر در استان، مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی است بویژه افرادی که بیماری زمینه‌ای نیز دارند.

نوروزیان خاطرنشان کرد: افرادی که نشانه‌های بیماری دارند در سه روز اول به مراکز درمانی مراجعه کنند تا با دریافت داروی رایگان زودتر درمان شده و نیاز به بستری نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز