خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی خبر داد:

عبور حجم صادرات استان از مرز 70 میلیون دلار

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۹۰۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون حجم صادرات استان مرکزی به 70 میلیون دلار رسیده که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 483 درصد، وزن 188 درصد و ارزش 339 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید فرخی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان مرکزی گفت: محصولات صادراتی استان در سال جاری شامل انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، شیشه، بلور، پلی اتیلن سبک و سنگین، ایزوگام، شمش آلومینیوم، مقاطع فولادی و مواد غذایی بوده که به ۵۱ کشور جهان ارسال شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون ارزش واردات صورت گرفته در استان نیز حدود 39 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه گذشته 198 درصد رشد دارد. کالاهای وارداتی استان از ۲۴ کشور همچون چین، ترکیه، امارات، اکوادور و چک بوده و عمده کالاهای وارد شده به استان نیز شامل ماشین آلات و مواد اولیه خطوط تولید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: در راستای عملکرد یک ماه اخیر گمرکات استان مرکزی نیز در فروردین ماه سال جاری 2258 فقره اظهارنامه برای صادرات محصولات استان مرکزی به وزن 98 هزار تن صادر شده است.

فرخی تصریح کرد: در حال حاضر تراز تجاری کنونی استان مرکزی مثبت ارزیابی می شود و امید می‌رود که با کاهش شیوع ویروس کرونا در جهان، میزان مبادلات تجاری استان نیز همانند گذشته رشد قابل توجهی را در کارنامه اقتصادی خود ثبت کند.

وی بیان داشت: استان مرکزی به پایتخت صنعت کشور شهرت دارد و در سال جاری تمامی تلاش ها به کار گرفته می‌شود تا با مانع زدایی و حمایت اصولی رونق اقتصادی بیش از سال گذشته در این استان رقم بخورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز