خبرگزاری کار ایران

رییس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان مطرح کرد:

استحاله ماهیت کانون وکلا توسط برخی مصوبات مجلس/ شاهد سنگین ترین هجمه ها در مدت ۴۲ سال اخیر هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۸۵۳

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان گفت: برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نگاه نادرستی به وکالت دارند و این شغل را مانند کسب و کار تلقی می کنند؛ این نگاه غیر منصفانه است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، لیلا رییسی در نشست رسانه ای که با حضور رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران(اسکودا) برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به مسائل و مشکلاتی که این روزها در نهاد وکلات کشور وجود دارد، باید گفت بعد از انقلاب اسلامی تا کنون کانون وکلا با چنین مصائب و مشکلات و سختی های روبرو نبوده است.

وی ادامه داد: شاهد هستیم که هجمه های سنگین به نهاد وکالت وارد می شود، هرچند این هجمه ها سبب اتحاد و انسجام و پایمردی ما در حیطه وظایف مان شده است؛ چرا که باور داریم مردم، صاحبان نهاد وکالت هستند واز هیچ تلاشی برای حفظ این نهاد فروگذار نخواهیم کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با اشاره به طرح های اخیر مجلس پیرامون حوزه کاری وکلا تصریح کرد: برخی از مصوبات مجلس در این حوزه اگر تصویب شوند، مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد و قطعا ماهیت نهاد وکالت را استحاله می کنند.

وی یادآور شد: برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نگاه نادرستی به وکالت دارند و این شغل را مانند کسب و کار تلقی می کنند؛ نگاه غیر منصفانه است و طبیعی است که جامعه وکالت و کل کشور در این مورد سکوت نخواهد کرد. ما با این موضوع مخالفت کردیم و خواهیم کرد.

رئیسی ادامه داد: انتظار داریم نمایندگان مردم در امور وکالت که نهاد تخصصی است، حتما با کانون وکلای کشور مشورت کنند و طرح ها و هرگونه اصلاح قوانین که به حوزه وکالت مربوط می شود را باید با مشورت کانون وکلا و نهاد قضایی کشور به مجلس ببرند. در غیر این صورت موجب آسیب به حقوق شهروندان، نهاد وکالت و جامعه مدنی می شوند.

وی با بیان اینکه مجلس باید انصاف داشته باشند و به نقطه نظرات کانون وکلا گوش دهد، خاطرنشان کرد: بدون شک هرگونه تصمیم‌گیری که بدون توجه به اصول این حرفه صورت بگیرد، موجب ایجاد مسوولیت و پاسخگویی در مقابل کل جامعه وکالت و شهروندان خواهد بود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه به کانون وکلا اتهام انحصار گرایی زده شده است، گفت: ما اسباب اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری وکلا را فراهم نمی کنیم، در حالی که تعیین ظرفیت پذیرش وکلا در ید قوه قضایی است. این تصور غلطی است؛ در تمام دنیا داشتن دانشنامه حقوق یکی از الزامات وکیل شدن است، اما همه ملزومات نیست، بلکه وکیل باید تربیت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه عده ای به نمایندگان مجلس به گونه ای القا کرده اند که تصور می کنند وظیفه کانون وکلا اشتغالزایی است، در حالیکه کار ما تربیت وکیل است. کانون وکلا می تواند برای رفع معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان حقوق گام بردارد. چراکه دانش آموختگان حقوق که ماحصل اشتباه سیستم آموزش به طور فزاینده ای در حال افزایش هستند، بعد از اتمام درس شان بدون شغل می مانند.

رئیسی تاکید کرد: خواهش می کنیم بیش از این جامعه وکلا را مستاصل و کلافه و سردر گم نکید و اجازه بدهید طبق اختیارات قانونی کانون وکلا به وظایف مان عمل کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز