خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان عنوان کرد:

فعالیت پانزده مرکز خرید گندم در هرمزگان/ مطالبات گندم کاران به موقع پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۸۱۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: پانزده مرکز خرید گندم در مناطق مختلف استان برای خرید محصول برداشتی کشاورزان فعال است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، ایرج حیدری در جلسه ستاد خرید گندم استان و حمایت از محصولات استراتژیک گندم و کلزا، با اشاره به افزایش سطح زیر کشت گندم در استان، عنوان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ با رفع موانع پیش روی گندم کاران به ویژه در زمینه تامین بذر مرغوب سطح زیرکشت این محصول در هرمزگان از ۱۱ هزار هکتار به بیش از ۱۲ هزار هکتار افزایش پیدا کرد که به نوبه خود در افزایش سطح برداشت محصول نیز تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت محصول گندم تاکنون بیش از ۱۲ هزار تن محصول استراتژیک گندم از ۳۸۰۰ هکتار مزارع استان برداشت شده است که پیش بینی می شود تا تا پایان فصل برداشت، بیش از ۴۶ هزار تن محصول برداشت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: پانزده مرکز خرید در شهرستان های حاجی آباد، میناب، رودان، بندرعباس و پارسیان برای خرید محصول برداشتی کشاورزان فعال هستند.

حیدری با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در کشت محصولات استراتژیک گندم و کلزا، تصریح کرد: کلیه تصمیمات در بخش محصولات استراتژیک گندم و کلزا برای حمایت از کشاورزان در سطح استانی و ملی قبل از فصل برداشت اتخاذ شود تا کشاورزان با کمترین دغدغه اقدام به کشت کنند.

وی گفت: با توجه به اهمیت محصولات استراتژیک گندم و کلزا در تامین امنیت غذایی کشور و استان شناسایی مناطق مستعد کشت این محصولات در هرمزگان به ویژه شرق استان به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد تا با بهره گیری از منابع آبی ذخیره شده در سدها کشت این محصولات به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با تقدیر از تلاش های فرمانداران، تصریح کرد: فرمانداران با بسیج امکانات و بهره گیری از ظرفیت بخشداران، دهیاران و نیروی انتظامی بر روند برداشت محصول استراتژیک گندم به صورت ویژه نظارت و کنترل کنند.

حیدری افزود: با توجه به اهمیت محصول استراتژیک گندم برای استان با تشدید نظارت ها از هرگونه خروج غیر قانونی و قاچاق گندم تولیدی استان به صورت جدی جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: کلیه محصولات برداشتی به صورت سالم و باکیفیت مناسب به مراکز خرید شرکت غله و تعاون روستایی تحویل داده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران به صورت ویژه از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط پیگیری شود.

وی گفت: شهرستان های که در برداشت محصول گندم با افزایش سطح برداشت همراه باشند سهمیه آرد آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

حیدری افزود: خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک گندم و کلزا برای کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و ضروری است با رفع موانع زمینه افزایش کشت این محصولات در هرمزگان افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، خاطر نشان کرد: هرمزگان ظرفیت های بسیاری برای کشاورزی دارد و ضروری است در کنار کشت محصولات جالیزی، کشت غلات نیز مورد توجه قرار گیرد و به عنوان یک سیاست مهم جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۰ دنبال شود و  جهاد برنامه مدونی در این رابطه داشته باشد تا رکورد سطح زیرکشت و برداشت این محصولات در استان شکسته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز