خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

همه مردم می توانند در پروژه 10هزار واحدی مسکن بندرعباس مشارکت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۸۰۹

استاندار هرمزگان با اشاره به آغاز پروژه بزرگ 10هزارواحدی مسکن در بندرعباس، گفت: همه آحاد مردم می توانند در این پروژه مشارکت کنند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه 10هزار واحدی مسکن در بندرعباس که با حضور وزیر راه  وشهرسازی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن (ع) و هفته هرمزگان، با اشاره به دستاوردهای بزرگ وزارت راه پس از حضور محمد اسلامی در این وزارتخانه، اظهار کرد: مهندس اسلامی سبقه خوبی در حوزه اجرا دارند و موفقیت های ایشان بیشتر مرهون دوره کوتاه استانداری است چرا که استاندار نسبت به همه مسائل اشراف دارد و باید بتواند بخش ملی و استانی  را با هم  پیوند بزند و با همه بخش ها تعامل داشته باشد.

وی افزود: اگر روزی بنا باشد وزارت خانه ها به استان ها منتقل شوند، جایگاه وزارت راه و شهرسازی در هرمزگان است چرا که هر چهار بخش حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و زمینی در این استان در مقیاس بزرگ مشغول فعالیت هستند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: به‌زودی با حمایت ویژه وزارت خانه و حمایت های شخص وزیر، کلنگ شهر جدید 200 هزار نفری مکران به زمین زده خواهد شد.

همتی با بیان اینکه روند حرکتی بخش های چهارگانه حوزه مأموریتی وزارت راه در هرمزگان از شتاب مطلوبی برخوردار است، تصریح کرد: تا کنون هیچ درخواستی از استان در حوزه وزارت راه و شهرسازی معطل نمانده و همیشه با دستور ویژه وزیر همراه بوده است که همین امر موجب شده در حوزه وزارت راه  و شهرسازی در استان بسیار عملکرد موفقی داشته باشیم.

وی افزود: امروز همزمان با پروژه 10هزارواحدی که بزرگترین پروژه سرمایه گذاری مسکن در کشور است, عملیات اجرایی دوهزار و 500واحد مسکن اقدام ملی در هرمزگان آغاز شد و به موازات آن با کمک شهرداری و راه و شهرسازی اقدامات خوبی در بافت فرسوده درحال انجام است.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: احداث شهر جدید در شرق بندرعباس با بلوار بی نظیری که در دست ساخت است، نیازمند هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری است که با حمایت ویژه وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار دارد.

همتی با بیان اینکه درخشان ترین اقدامات در هرمزگان در دولت دوازدهم انجام شده است، اضافه کرد: هر کس آمادگی دارد حاضریم با زبان اعداد و ارقام و مستندات با او گفت وگو کنیم و کارهای بزرگ و بی نظیر دولت دوازدهم را اثبات کنیم؛ امروز هرمزگان یک کارگاه بزرگ سازندگی و سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: نیروی انسانی توانمند هرمزگان، همراهی، تعامل  و هماهنگی کم نظیر نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس، نخبگان و رسانه ها باعث شده این چهار سال درخشان رقم بخورد.

همتی با بیان اینکه از مجموع 38هزار واحد مسکن مهر هرمزگان، 33هزار و 800واحد افتتاح شده است، گفت: به طور متوسط سالیانه طی این چهارسال 2هزار واحد مسکن که دارای بیشترین مشکلات حقوقی و مالی بودند با حمایت مالی بانک مسکن افتتاح شده است.

وی بیان کرد: بیش از چهارهزار واحد مسکن مهر در استان باقی مانده است که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده، 80 درصد این پروژه ها فعال است.

استاندار هرمزگان شروع ساخت بزرگترین شهرک آموزشی کشور در زمینی به مساحت 20 هکتار با بهره گیری از معماری بومی را یکی از دیگر از الگوهای بی نظیر کشور برشمرد و گفت:  طراحی این پروژه به گونه ای بوده که امکان دسترسی به فضاهای ورزشی، خدماتی و فرهنگی با رویکردهای مختلف در آن پیش بینی شده است و با انجام برخی اقدامات امکان توسعه آن نیز وجود دارد.

همتی، با اشاره به آغاز پروژه بزرگ 10هزارواحدی مسکن، گفت: همه آحاد مردم می توانند در این پروژه مشارکت کنند و مدل ان با مدل مسکن اقدام ملی و بافت فرسوده متفاوت است.

وی عنوان کرد: امروز دولت برای حل مشکل مسکن مردم بندرعباس، در سه جبهه طرح اقدام ملی، طرح بافت فرسوده و پروژه بزرگ 10هزار واحدی در حال کار و فعالیت است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: اجرای این پروژه بزرگ، هم سبب رونق اشتغال می شود و هم صنایع بالادستی ساختمان را فعال می کند و با توجه به تأمین منابع مالی پروژه، صدور جواز توسط شهرداری بندرعباس، و استقرار پیمانکار در محل پروژه، امیدواریم این پروژه زودتر از موعد قرارداد  و در مدت زمان 38 ماه به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز