خبرگزاری کار ایران

رییس هیات ورزش کارگری اصفهان:

دو سوم جمعیت استان اصفهان کارگر است/ به دنبال سلامت جسمی و نشاط خانواده کارگری هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۸۰۸

رئیس هیات ورزش کارگری استان اصفهان گفت: به دلیل وجود صنایع متعدد در اصفهان، می توان گفت دو سوم جمعیت استان اصفهان کارگری است و باید برای سلامت جسم و نشاط آن ها برنامه ریزی کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قاسم ستاری ضمن تبریک هفته کارگر اظهار داشت: هیات ورزش کارگری بیش از ۴۰ رشته ورزشی را تحت پوشش دارد که در یازده رشته مانند تکواندو، کاراته، یوگا و کتل بال در حال برگزاری مسابقه با رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

وی ادامه داد: دو دوره اعزام به مسابقات کارگری ایتالیا و مسابقات کمپانی ها در یونان را پیش رو داریم که به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا در جهان، این مسابقات که قرار بود خرداد و تیرماه برگزار شود، فعلا به مهرماه موکول شده است.

رئیس هیات ورزش کارگری استان اصفهان تصریح کرد: با وجود وضعیت کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی ورزشکاران سعی کردیم در رشته های انفرادی و گروهی با طراحی سوال و به چالش کشیدن ورزشکاران آن رشته، در جامعه ورزش کارگری پویایی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تعامل هیات ورزش کارگری و کمیته بازی های الکترونیک استان اصفهان یادآور شد: به زودی در بحث بازی های رایانه ای وبینار بررسی چالش های این بازی ها را برگزار می کنیم.

ستاری خاطرنشان کرد: هیات ورزش کارگری شش سال متمادی است که  در کشور برتر بوده و ۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و در ده رشته سرآمد در کشور است.

رئیس هیات ورزش کارگری استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان صنعتی است گفت: دو سوم جمعیت اصفهان را کارگران تشکیل می دهند که نشان می دهد جمعیت جامعه هدف بالایی داریم و نیازمند برنامه ریزی و فعالیت برای سلامت جسمانی و نشاط این جامعه هستیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور تفاهم نامه ای با رئیس پاورلیفتینگ آسیا و ایران برای برگزاری مسابقات کارگری در این رشته امضا کردیم که در صورت مساعد بودن شرایط از نظر ویروس کرونا در فصل تابستان انجام می شود.

ستاری با بیان اینکه برای بانوان نیز برنامه های مختلف از جمله مسابقات در دستور کار داریم اظهار داشت: با مسوولین ورزش ۱۱ کارخانه و شرکت در اصفهان مانند دخانیات، هواپیماسازی و نیروگاه تعامل برقرار کردیم تا با توسعه و بهره مندی از زیرساخت های ورزشی آنها جمعیت قابل قبولی از خانواده کارگری به ویژه بانوان را تحت پوشش قرار دهیم.

وی تاکید کرد: در کارخانجات سخت افزار ورزشی خوبی داریم که این سرانه ورزشی مغفول مانده و می توان گفت سرانه ورزشی ورزش کارگری بالاتر از نرم کشوری است و باید گفت که ۹۸ سالن ورزشی داریم که در حال ارائه خدمات هستند.

رئیس هیات ورزش کارگری استان اصفهان تصریح کرد: سعی کردیم با باشگاه های مطرح استان مانند ذوب آهن ارتباط بگیریم. با بیش از ۱۰ هیات ورزشی تخصصی جهت تعامل دو طرفه نیز گفتگو کردیم.

 وی اضافه کرد: در صدد شناسایی برجسته ترین اساتید و قهرمانان رشته های مختلف ورزش کارگری هستیم تا یاری رسان تیم ملی شوند.

وی با بیان اینکه توزیع امکانات در سطح استان یکسان نبوده و در برخی شهرستان ها هیچ امکاناتی برای ورزش کارگری ندارند، افزود: این در حالی که کارخانجات و شرکت ها با ساخت مجموعه ورزشی از معافیت مالیاتی برخوردار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز