خبرگزاری کار ایران

امینی‌زاده خبر داد:

احداث 3 مرکز آموزش، تولید و عرضه صنایع‌دستی در شهر خلاق بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۷۹۱

شهردار بندرعباس از احداث 3 مرکز آموزش، تولید و عرضه صنایع‌دستی در این شهر خلاق خبرداد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عباس امینی‌زاده در جلسه‌ای که با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و شهرداران شهرهای سنندج، رشت و اصفهان برگزار شد، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته پس از عضویت بندرعباس در شبکه جهانی شهرهای خلاق، اظهار کرد: شهرداری بندرعباس نخستین برنامه‌های خود پس از پیوستن به شبکه جهانی شهرهای خلاق را، در بخش‌های آموزش، نمایش و زمینه‌سازی برای عرضه تعریف کرده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی بازار دائمی صنایع‌دستی یکی از مهمترین برنامه‌های کنونی شهرداری بندرعباس در این زمینه است، افزود: عملیات اجرایی این پروژه در حال انجام است و امیدواریم در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

شهردار بندرعباس ادامه داد: علاوه بر این بازار دائمی، راه‌اندازی دو مراکز آموزش، تولید و عرضه صنایع‌دستی دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته و بزودی مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.

امینی‌زاده همچنین عنوان کرد: راه‌اندازی بازار مجازی صنایع‌دستی نیز با هدف رونق‌بخشی به این حوزه و کسب و کار فعالان حوزه صنایع‌دستی صورت گرفته و هم‌اکنون در دسترس عموم است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این مدت نشست‌های متعددی با محوریت مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری با دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و بخش تعاون در راستای رونق‌بخشی بیشتر به حوزه صنایع‌دستی و آیین‌های سنتی برگزار شده است.

شهردار بندرعباس همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی و دانشگاه‌ها در راستای دستیابی به اهداف شهرهای خلاق اشاره و بیان کرد: اخیرا نیز یک تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری استان هرمزگان منعقد شده که همه این موارد در راستای گسترش حوزه صنایع‌دستی است.

در این جلسه ارائه گزارش عملکرد جامع شهرداری بندرعباس مورد تحسین قرار گرفت.

بندرعباس از سال 98 به عضویت شبکه جهانی شهرهای خلاق جهان در زمینه صنایع‌دستی و آیین‌های سنتی در آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز