خبرگزاری کار ایران

در پانزدهمین پنجشنبه امید در هرمزگان؛

فاز نهایی آب شیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس و سامانه انتقال و تصفیه خانه سد سرنی میناب افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۷۸۵

استاندار هرمزگان گفت: دو پروژه بزرگ تأمین آب در استان، شامل فاز نهایی آب شیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس و سامانه انتقال و تصفیه خانه سد سرنی شهرستان میناب، پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه با دستور روحانی رئیس جمهور، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس افتتاح خواهند شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی در تشریح این پروژه‌ها، عنوان کرد: فاز نهایی آب شیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس، با آبرسانی به جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در چهار شهر، 9 شهرک و 25 روستا آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: در این فاز 60 هزار مترمکعب از ظرفیت این آب شیرین‌کن افتتاح می‌شود و پیش از این نیز، دو فاز این آب شیرین‌کن در مجموع به ظرفیت 40 هزار مترمکعب به بهره‌برداری رسیده بود.

استاندار هرمزگان افزود: اجرای 33 کیلومتر خط انتقال از آب شیرین کن تا مخازن داماهی بندرعباس، احداث مخزن 30 هزار مترمکعبی داماهی و احداث پست برق از جمله اقداماتی است که در این پروژه صورت گرفته است.

همتی تصریح کرد: همچنین پروژه سامانه انتقال و تصفیه خانه سد سرنی شهرستان میناب با هدف تأمین آب شرب مناسب برای این شهرستان، به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و ظرفیت تصفیه خانه میناب ۲ متر مکعب در ثانیه است و اشتغال ایجاد شده در زمان اجرا ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم خواهد بود. طبق گفته استاندار هرمزگان این پروژه مهم ظرفیت تامین آب ۸۰۰ هزار نفر در شبانه روز را دارا است.

وی گفت: سد سرنی علاوه بر تأمین نیاز آب شرب به میزان 12 میلیون متر مکعب در سال، چهار میلیون متر مکعب آب در راستای حفظ تعادل سفره های آب زیرزمینی در شهرستان میناب را تأمین خواهد کرد.

همتی یادآور شد: کلنگ احداث این تصفیه خانه توسط رئیس جمهور در اسفند ماه سال ۹۶ زده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز