خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

روند نزولی آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر/ جواب آزمایش اتباع هندی هنوز اعلام نشده است/ روزانه 500 نفر مبتلا داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۷۵۴

دبیر ستاد مبارزه با کرونای استان بوشهر گفت:روند سعودی انفجاری مبتلایان به کرونا در استان متوقف شده است و انتظار می رود به تدریج طی روزهای آینده روند کاهشی و نزولی آمار مبتلایان به کرونا در استان آغاز گردد.

دکتر سعید کشمیری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در بوشهر با اعلام این مطلب افزود: روند شیوع گسترده بدین گونه است که ابتدا تعداد مبتلایان به صورت انفجاری افزایش پیدا می کند ، بعد تعداد بستری ها و در آخر نیز پس از چهار هفته تعداد فوتی انفجاری افزایش می یابد و میزان تقریبی مرگ و میر در بین بیماران کرونایی نیز بین 3 تا 5 درصد مبتلایان می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به میزان مبتلایان روزانه فعلی استان که به صورت میانگین روزانه 500 نفر بوده است آمار فعلی فوتی های فعلی دور از ذهن نمی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال تا کنون شاهد ابتلای ١٥ هزار نفر از هم استانی ها به بیماری کرونا بوده ایم ، این درحالی است که از زمان شیوع این بیماری در اسفند سال 98  تا پایان اسفندماه گذشته کل این آمار ٢٠ هزار نفر بوده است که این نشان دهنده شدت انفجار آمار مبتلایان به این ویروس در 40 روز گذشته می باشد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان در خصوص آخرین وضعیت شهرستان های گناوه ، دشتستان و دشتی به عنوان سه شهر قرمز استان بوشهر هم گفت: بر اساس پایش های صورت گرفته روند آمار روزانه مبتلایان در این شهرستان ها نیز رو به کاهش می باشد و انتظار داریم در روزهای آینده شاهد بهبود رنگ بندی این شهرستان ها باشیم.

دکتر کشمیری با اعلام اینکه جواب آزمایشات نوع ویروس کرونای 8 نفر از اتباع هندی که تست آنها طی روزهای گذشته مثبت بوده هنوز اعلام نشده است ، تشریح کرد: 20 نفر از اتباع هندی که برای کار در شناورهای دریایی به استان بوشهر سفر کرده بودند بعد از مشاهده علائم مشکوک با هماهنگی های لازم از این افراد آزمایشات اولیه بعمل آمد که جواب هشت نفر از آنها مثبت اعلام شد و نمونه این آزمایشات برای مشخص شدن نوع ویروس کرونای آنها به آزمایشگاه های معتمد ارسال شده است.

وی افز.د: در حال حاضر نیز همه این افراد در مهمانسرای محل اقامت خود تحت نظر می باشند و امیدواریم با توجه به اینکه تا کنون علائم حادی در آنها مشاهده نشده است ، ویروس آنها از نوع جهش یافته هندی نباشد .

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای مهار ویروس کرونای هندی در استان بوشهر گفت: طبق مصوبه ستاد استانی از تمام کسانی که سفرهای دریایی به کشورهای حوزه خلیج فارس دارند قبل از ورود به بنادر استان آزمایشات لازم بعمل خواهد آمد و در صورت مثبت بودن آزمایشات اقدامات پیشگیرانه بعمل خواهد آمد که این موضوع به فرمانداری های کل استان ابلاغ شده و در حال حاضر به خوبی اجرایی شده است . ضمناً ورود هرگونه اتباع خارجه به استان به عنوان نیروی کار باید با اطلاع و هماهنگی لازم صورت پذیرد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اعلام آغاز فرآیند تزریق همگانی واکسن کرونا گفت : تزریق واکسن کرونا در مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت شهرستان ها آغاز شده است و در مرحله اول افراد بالای 80 سال طبق سامانه سیب به مراکز بهداشتی دعوت و واکسن را تزریق می نمایند و پس از اتمام فرآیند واکسینه شدن این گروه ، از رده های سنی پایین تر دعوت بعمل خواهد آمد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز