خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس مطرح کرد:

ورود به 36 محله آسیب پذیر شیراز/۸ هزار مسکن برای نیازمندان ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۶۹۹

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس گفت: با برنامه جامع طی ۳تا ۵ سال اینده بیش از ۸ هزار مسکن نیازمندان و تحت پوشش کمیته و غیر تحت پوشش با محوریت جهادگران ایجاد می شود.

به گزارش ایلنا، اسماعیل قزل سفلی امروز 8 اردیبهشت در جمع خبرنگاران و با بیان اینکه هر آنچه به کاهش اسیب اجتماعی و جرم کمک کند و بتوانیم به آن ورود کنیم جز چارچوب کاری ما است، ابراز کرد: در ۷۶ محله آسیب نشین استان و ۳۶ محله شیراز حضور داریم و در حوزه عمرانی فعال هستیم و تا کنون به نیازهای فرد یا افراد و خانواده ها توجه می شد اما در رویکرد جدید به دنبال این هستیم که عام المنفعه و محله و روستا محور عمل کنیم و ظرفیت و نیازمندی ها را توامان پیش ببریم.

وی تصریح کرد: جریان جهادی با قبول مسئولیت در گام دوم انقلاب که گام جهاد بزرگ برای شاختن ایران اسلامی است؛ می توانند با تبدیل تهدید به فرصت در حوزه عمران، اجتماعی، اقتصاد، اشتغال و  امنیت غذایی رسالت و ماموریت خود را ایفا کنند و برای ان برنامه ریزی داریم که به زودی از نقشه راه ۵ ساله بسیج سازندگی فارس رونمایی می‌شود.

قزل سفلی یادآور شد: در روستاها با ۴ اولویت آب(شرب و کشاورزی) راه، ابنیه سازی با اولویت مسکن محرومین و سایر مباحث فرهنگی و اجتماعی و زیرساخت های اشتغال وارد می شویم و با ظرفیتی که در روستاهای ما است باید کمک کرد به گونه ای توانمند شوند که بتوانند روی پای خود بایستند. 

به گفته وی در حوزه اقتصاد مقاومتی از ۳ سال پیش برنامه ای تدوین شد و در حوزه اشتغال برنامه ای از ۳ سال پیش در قالب صندوق های قرض الحسنه راه اندازی شد و در روستاهای مختلف در سراسر استان هزارو ۶۲۱ صندوق قرض الحسنه در شکل گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس  با بیان اینکه راهبرد دیگر در حوزه اشتغال بحث اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی است ابراز کرد: در این راستا از قطب های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در سراسر استان رونمایی می‌شود  و مبنا بر یک محصول و فراورده است و در تکمیل زنجیره ارزش افزوده در کنار مردم قرار می گیریم چنانچه تاکنون149کارگاه تشکیل و ۱۳۰ کارگاه صنایع تبدیلی جز برنامه ریزی آینده است.

قزل سفلی یادآور شد: همچنین مقررات و قوانینی که مانع تولید و حمایت هستند احصا و کارگروهی با حضور نمایندگان مجلس از سال گذشته شکل گرفت تا از این ظرفیت در این حوزه برای تسهیل گری استفاده شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس با بیان اینکه جهادگران در کنار مردم قرار گرفتند که در مبارزه جهانی با ویروس کرونا آلام مردم را کم کنند؛ خاطرنشان کرد: کارگاه های مواد ضدعفونی و تولید ماسک توسط جهادگران در روزهای کمبود ماسک راه اندازی شد و در کمتر از ۸۱ روز به صادر کننده ماسک تبدیل شدیم.

وی در خصوص متوفیان کرونایی و تدفین که توسط جهادگران و طلبه ها انجام شد، گفت: در بیمارستان ها به کمک پرستاران رفتیم و جهادگران با آموزش وزارت بهداشت همراه بیمار بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز