خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

آغاز واکسیناسیون 10 هزار و 900 سالمند علیه بیماری کرونا در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۵۷۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: واکسیناسیون عمومی 10 هزار و 900 سالمند 85 سال علیه بیماری کرونا همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان در جمع خبرنگاران، افزود: 10 هزار و 900 نفر در استان در رده سنی 85 سال هستند که از این تعداد 2500 نفر در اراک و 1500 نفر در روستاهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک را شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: با آغاز تزریق واکسن برای گروه سنی 80 ساله‌ها تزریق برای سایر گروه‌های سنی نیز انجام می‌شود و به همین ترتیب تمامی گروه‌های سنی استان علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: شهروندان برای تزریق واکسن نیاز به ثبت نام و حضور در مراکز ندارند، بلکه با گروه‌های سنی تماس گرفته می‌شود و مکان و ساعت تزریق اعلام خواهد شد.

جمالیان تصریح کرد: مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی شیب ثابتی یافته و پیش بینی می‌شود تا پایان هفته شمار افراد بستری نیز ثابت شود. همچنین در حالی که مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کشور افزایشی است، اما این شیب در استان مرکزی ثابت مانده است.

وی بیان داشت: تغییر رنگها در شهرستان های محلات، دلیجان، زرندیه و کمیجان به نارنجی به معنای کاهش شدت بیماری نیست و باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. همچنین به مردم توصیه جدی می‌شود برای شرکت در مراسم شب‌های احیا با 2 ماسک و در فضای باز شرکت کنند و در این مکان‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز