خبرگزاری کار ایران

رئیس دامپزشکی نیشابور خبر داد:

انجام بیش از ٢۴ هزار تست سل و بروسلوز گاوی در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۵۳۱

رئیس دامپزشکی شهرستان نیشابور گفت: سال گذشته از ١١ هزار و ٢٨۴ رأس گاو تست سل و از ١٣ هزار و ٣٩۴ رأس گاو نیز خونگیری جهت شناسایی دام‌های مبتلا به بیماری سل و بروسلوز، (تب مالت) انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سلیمانی در آخرین روز از هفته سلامت افزود: پارسال بیش از ٢۴ هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین جهت پایش سل و بروسلوز تست و خونگیری شده اند که در این میان ١٢ رأس دام سلی و ١٩ رأس نیز بروسلوزی شناسایی و حذف شده اند، ضمن اینکه در این مدت ۶ هزار و ٨١١ رأس گوساله ماده و یازده هزار و ٢۵۶ رأس گاو بالغ بر علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) واکسینه شده اند. 

وی ضمن تاکید بر عدم درمان این دو بیماری خطرناک و مشترک بین انسان و دام خاطر نشان کرد: تنها را مبارزه با سل گاوی شناسایی از طریق انجام تست و حذف یا کشتار دام و در بیماری بروسلوز نیز ابتدا واکسیناسیون گوساله ها و گاوهای بالغ و در صورت ابتلا به تب مالت تنها راه مبارزه حذف دام می باشد. 

رئیس دامپزشکی شهرستان نیشابور از دامداران و شهروندان خواست جهت پیشگیری از ابتلا به این دو بیماری خطرناک ضمن رعایت مسائل بهداشتی از مصرف شیر و دیگر فرآورده های لبنی غیر پاستوریزه خودداری کرده و در صورت استفاده از شیرخام حتما آن را پنج دقیقه بجوشانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز