خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

برگزاری امتحانات آخر سال در گیلان به دو صورت حضوری و غیر حضوری

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۴۸۶

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۰ پایه دوازدهم و همچنین پایه نهم با حضور ۵۰ هزار و ۷۶۹ نفر به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد رحمتی گفت: در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۰ پایه دوازدهم و همچنین پایه نهم با حضور ۵۰ هزار و ۷۶۹ نفر به صورت حضوری برگزار می‌شود.

رحمتی در جلسه ستاد امتحانات نوبت خرداد با اشاره به شیوع کرونا و تجربیات سال گذشته اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده ها، برگزاری امتحانات آخر سال است و تلاش می‌کنیم تا امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با کسب مجوز از ستاد کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با بیان حضور ۳۰ هزار و ۸۲۰ دانش آموز پایه نهم و ۱۹ هزار و ۹۴۹ داوطلب آزمون پایه دوازدهم خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات در حوزه ما مطابق استانداردهای وزارت بهداشت و درمان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه با تأکید بر ضرورت تهیه مواد ضدعفونی و تب‌سنج در حوزه‌های امتحانی اظهار داشت: باید با اطلاع‌رسانی مناسب به خانواده‌ها نسبت به حضور دانش آموزان با وسایل بهداشتی مانند: ماسک و دستکش اقدام شود و در صورت نیاز این وسایل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برای حوزه‌های آزمون تهیه شود.

رحمتی با تأکید بر ضرورت صیانت از فرآیند امتحانات و اعتبار بخشی به آن خاطرنشان کرد: ارسال الکترونیکی سوالات امتحان نهایی به مدارس، بازبینی حداقل ۱۰ درصد اوراق امتحانات نهایی و آسیب‌شناسی سئوالات هماهنگ منطقه‌ای از مولفه‌های مهم در حفظ سلامت و ارتقای آزمون‌ها است.

وی در این نشست از روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق استان خواست تا در برگزاری امتحانات از ظرفیت و امکانات فرمانداری‌ها و ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در تجهیز مدارس و ضدعفونی حوزه‌های امتحانی استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز