خبرگزاری کار ایران

ایلنا از هرمزگان گزارش می‌دهد؛

رقابت ناسالم بین سلامتی و امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۴۷۴

قریب به دوسال است که کرونا، زندگیمان را مختل کرده است، ویروسی که به دانش آموزان هم رحم نکرده و آنها را از حضور در مدرسه و یادگیری در کنار دوستان و معلمشان محروم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، این روزها شاهد زمزمه های ناگواری هستیم، زمزمه هایی که خبر از برگزاری آزمون های حضوری در پایه نهم و دوازدهم تحصیلی می دهد که دغدغه های والدین و دانش آموزان را افزایش داده است!

والدین چه کنند؟ بین سلامتی و تحصیل فرزندشان کدام راه را برگزینند؟!

یک مادر هرمزگانی دانش آموز پایه نهم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا می گوید: اگر امتحانات پایه نهم به صورت حضوری برگزار شود ما باید مدام نگران ابتلای فرزند خود به ویروس کرونا باشیم و همچنین انصاف نیست که با شرایط غیرحضوری، امتحانات به صورت حضوری برگزار شود.

پدر دانش آموز دیگری در این باره اظهار می کند: کلاس هایی که به صورت غیرحضوری برگزار می شود کیفیت و بازدهی کلاس حضوری را ندارد و در روند یادگیری دانش آموز خلل وارد می شود؛ در این شرایط فرزند من در هنگام امتحان حضوری استرس و اضطراب زیادی را متحمل می شود و طبیعی است که نمره غیرقابل قبولی کسب کند.

مادر زینب عنوان می کند: با وجود اینکه امتحانات در بیشتر پایه ها و در دانشگاه ها به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود چرا یک دانش آموز کلاس نهم، در این شرایط حساس کرونایی باید در جلسه امتحان حضور داشته باشد؟

وی خاطرنشان می کند: در هوای گرم تابستان ماسک زدن کار مشکلی است، طبیعی است که دانش آموز بخواهد در هنگام امتحان برای لحظه ای ماسک خود را پایین بکشد و نفسی تازه کند، در این حین اگر فرزند من به کرونا مبتلا شود کدام مسئول جوابگوی من خواهد بود؟

پدر دیگری تصریح می کند: مدت زمانیست که برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می بریم اما الان می‌گویند حضور بچه ها در جلسه امتحان ضروری است، فرزند من در شرایط حساسی است و نباید در معرض خطر ابتلا به این ویروس قرار بگیرد.

محمد قویدل معاون آموزشی اداره کل آموزش پرورش استان هرمزگان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا، اظهار می کند: آزمون حضوری پایه نهم از دو جهت حائز اهمیت است، یک اینکه دانش آموزان براساس نمراتی که در آزمون حضوری پایه نهم کسب می‌کند وضعیت تحصیلی آنها در رشته‌ها و شاخه‌های نظری یا فنی مشخص می‌شود که آزمون حضوری را برگزار می کنیم تا شاخص دانش آموزان در وضعیت آموزشی آنها مشخص و شفاف باشد.

وی ادامه می دهد: دوم اینکه آزمون ورودی مدارس نمونه تیزهوشان که معدل دانش آموز در پذیرش این مدارس دارای اهمیت است و حدود 50 درصد از سهمیه پذیرش آنها، آزمون پایه نهم است.

قویدل در خصوص اینکه آزمون پایه نهم بر چه اساسی به شکل حضوری برگزار می شود، بیان می کند: بنابر مصوبه 977 شورای عالی آموزش و پرورش، آزمون پایه نهم و دوازدهم الزاما به شکل حضوری برگزار می‌شود؛ به همین خاطر اعلام شده که امتحانات پایه نهم حضوری است.

وی می‌افزاید: برگزاری آزمون در مناطق زرد و نارنجی و قرمز منوط به مجوز رسمی ستاد ملی کرونا شده است و اعلام ما برای آزمون حضوری نیازمند مجوز ستاد ملی کرونا است که اگر این مجوز صادر شد در زمان تعیین شده امتحانات برگزار خواهد شد، در غیر این صورت ممکن است تاریخ امتحانات تغییر کند و به زمان دیگری موکول شود؛ همچنین اگر قرار بر تصمیم دیگری باشد باید ابلاغیه رسمی از سمت وزارت آموزش و پرورش یا ستاد ملی کرونا اعلام شود.

معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در خصوص دغدغه و نگرانی والدین خاطرنشان می کند: در سال گذشته ما تجربه آزمون حضوری پایه نهم داشته‌ایم، در همین راستا فضای برگزاری آزمون با رعایت پروتکل های بهداشتی و حتی برای دانش آموزانی که ممکن است دارای بیماری های خاص باشند، فضای جداگانه ای در حوزه اجرای آزمون با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان در هر شهرستان در نظر گرفته می شود.

قویدل اضافه می کند: نظارت و حضور مراقبین سلامت در تمام حوزه های اجرایی برگزاری آزمون در استان انجام شده است و نظارت دقیقی نیز از سوی تیم های حوزه سلامت به حوزه آموزش انجام خواهد گرفت.

وی اطمینان خاطر می دهد که اگر قرار باشد آزمون ها در این زمان برگزار شود، خانواده ها و هم استانی های محترم دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.

 گزارش: سودابه امامی

انتهای پیام/
سودابه امامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز