خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای ملی زیتون تاکید کرد:

ضرورت حل مشکل واحدهای فرآوری زیتون شهرک صنعتی طارم/ رئیس سازمان استاندارد درباره کیفیت زیتون‌های وارداتی باید پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۴۳۶

رئیس شورای ملی زیتون، با اشاره به حائز اهمیت بودن پساب واحدهای فرآوری خانگی زیتون و صدور مجور فعالیت برای واحدهای خانگی، تاکید کرد: حل مشکلات واحدهای فرآوری شهرک صنعتی طارم ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مهدی عباسی، رئیس شورای ملی زیتون، با اشاره به اینکه تولیدکنندگان زیتون به دنبال رقابت با کشورهای صاحب نام هستند، اظهارداشت: هدف تولیدکنندگان زیتون کشور رسیدن به بازار جهانی است.

رئیس شورای ملی زیتون، با تاکید براینکه روغن‌ زیتون‌هایی که وارد کشور می‌شود از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند، افزود: رئیس سازمان استاندارد در این باره باید پاسخگو باشد اما متاسفانه بی‌توجه هستند و صدای بخش خصوصی نیز به جایی نمی‌رسد.

عباسی،  با اشاره به فعالیت واحدهای فرآوری زیتون در شهرستان طارم، اضافه کرد: اقداماتی نظیر تسهیل‌گری صدور مجوز برای واحدهای فرآوری زیتون در شهرستان طارم ایجاد شده اما مشکلات واحدهای فرآوری کاملا برطرف نشده است.

وی، با تاکید بر اقدامات تسهیل‌گری در این زمینه، گفت: احتمال رشد تصاعدی در ایجاد واحدهای فرآوری زیتون در استان زنجان وجود دارد.

عباسی، تصریح کرد: تا حدودی توسعه واحدهای فرآوری خانگی توسط دولت در این زمینه ایجاد شده است.

رئیس شورای ملی زیتون، با بیان اینکه دولت بدون اینکه به پساب واحدهای فرآوری خانگی زیتون توجهی داشته باشد نسبت به صدور مجور فعالیت برای واحدهای خانگی اقدام کرده است، تاکید کرد: باید نسبت به حل مشکلات واحدهای فرآوری که در شهرک صنعتی طارم مستقر هستند اقدامات اساسی انجام  شود.

وی، همچنین با اشاره به اینکه زیر ساخت‌ها برای استقرار واحدهای فرآوری زیتون در شهرستان طارم مهیا نشده است، ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی در استان زنجان در این راستا عملا اقدامی انجام نمی‌دهد.

عباسی، با اشاره به تخصیص منابع آبی به طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار طارم، یادآورشد: مشکل منابع آبی این طرح‌ها به جز یک طرح برطرف شد.

وی، ادامه داد: دولت در 5 طرحی که هزینه کرده بود مشکل آنها را برطرف کرد اما مشکل یکی از طرح‌هایی که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده بود همچنان باقی مانده و نسبت به حل آن اقدامی نشده است.

رئیس شورای ملی زیتون، در پایان ، افزود:  این یکی از طرحهای بخش خصوصی در منطقه درام طارم واقع شده که وسعت آن حدود 150 هکتار است و 52 نفر نیز سهامدار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز