خبرگزاری کار ایران

مدیر کل انتظامی و امنیتی استانداری قزوین خبر داد:

افزایش 286 درصدی قاچاق مواد خوراکی در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۳۷۹

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری قزوین گفت: متاسفانه در یک سال گذشته قاچاق مواد خوراکی در استان قزوین 286 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ابوالفضل مرادی در نشست ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: به منظور پیشگیری از قاچاق کالا در استان قزوین در طول یکسال گذشته کارگروه هعای متعددی تشکیل شده است که از جمله آن می توان به کارگروه حمایت از تولید، مبارزه با قاچاق سوخت، نظارت بر اجرای احکام قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور اشاره کرد.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری قزوین تاکید کرد: قاچاق کالا و ارز خسارات جبران ناپذیری برای استان قزوین دارد، بنابراین همه دستگاه های متولی باید با یک برنامه مدون و یکپارچه به مقابله با این پدیده بپردازند.

وی ادامه داد: متاسفانه در یک سال گذشته قاچاق مواد خوراکی در استان قزوین 286 درصد افزایش داشته است این در حالی است که قاچاق اشیا عتیقه و میراث فرهنگی با دو هزارو 525 درصد افزایش بیشترین آمار قاچاق کالا را در استان قزوین به خود اختصاص داده است.

مرادی مطرح کرد: همچنین در سال گذشته با افزایش 142 درصدی قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، 110 درصدی فرآورده های نفتی و 91 درصدی لوازم خانگی روبه رو بودیم که در این راستا ارزش ریالی پروندهای کشفیات قاچاق کالا در استان 23 درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری قزوین ادامه داد: همچنین در سال گذشته بیش از 40 دستگاه موتورسیکلت قاچاق در استان قزوین کشف شده که نسبت به زمان مشابه با افزایش 200 برابری روبه رو بوده است، در یک سال گذشته یک هزارو 43 متهم مرد و 23 متهم زن در راستای مبارزه با قاچاق کالا در استان قزوین دستگیر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مجحموع 992 پرونده در راستای کشف کالای قاچاق در استان قزوین تشکیل شده است که ارزش ریالی آن بالغ بر 48 میلیارد و 625 میلیون تومان می رسد، این در حالی است که این آمار نسبت به مدت مشابه از نظر ریالی 23 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز