خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین مطرح کرد:

اقدامات قابل توجه استان قزوین در مقابله با قاچاق طی یک سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۳۵۳

اقدامات قابل توجه استان قزوین در مقابله با قاچاق طی یک سال گذشته اقدامات قابل توجه استان قزوین در مقابله با قاچاق طی یک سال گذشته

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز که در استانداری برگزار شد گفت: مقابله با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از تولید داخلی امری ضروری بوده و برای امنیت و اقتصاد جامعه نیز تهدیدی جدی به شمار می‌آید.

استاندار قزوین در ادامه با بیان وضعیت خوب استان در مدیریت قاچاق و ارز ابراز کرد: در کنار تدابیر ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های نظارتی و ناجا نیز در رسیدن به نقطه این جایگاه نقش قابل توجهی داشتند.

وی افزود: استان قزوین طی یک سال گذشته در پایش و مبارزه با قاچاق اقدامات قابل توجهی را انجام داده؛ باید به این نکته توجه داشت که قاچاق کالا به دلیل خیانت به تولید کنندگان داخلی امنیت و اقتصاد جامعه را برهم می‌زند و از این رو مقابله با آن وظیفه‌ای همگانی و برای تمام دستگاه‌ها دارای اهمیت است.

افزایش نرخ بی رویه کالا در نتیجه عدم مقابله صحیح با قاچاق

این مسئول عنوان کرد: عدم مقابله صحیح با قاچاق کالا افزایش نرخ بیکاری را به همراه دارد؛ همچنین قاچاق کالا و ارز  به خارج از کشور نیز به اقتصاد کشور ضربه می‌زند، باعث کاهش خدمات دولت به مردم شده و نتیجه آن افزایش نرخ بی رویه  کالا درکشور می‌باشد.

 وی ابراز کرد: خرید کالای قاچاق که از چند سال گذشته مرسوم شده، بار اقتصادی سنگینی را به تولید کننده‌های داخلی و مردم تحمیل کرده است.

جمالی پور اظهار کرد: داشتن وضعیت اقتصادی مطلوب، نیازمند فرهنگ سازی خوب جهت حمایت مردم از تولید کننده های داخلی است و مردم باید نسبت به کالاهای تولید داخل، تعصب و حساسیت داشته باشند و از کالایی که هیچ منفعتی برای کشور ندارد، حمایت نکنند.

وی ادامه داد: مدیریت انبارها و صیانت از کالاهای موجود در انبارهای استان باید تحت پایش و نظارت مستمرتری صورت گیردو بلازم است در سال جدید فعالیت‌های ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز با جدیت بیشتری دنبال شده و از ارگان‌هایی که در این ستاد، نقش سازنده‌ای دارند تقدیر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز