خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار قزوین خبرداد:

افزایش 89 درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۳۳۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: کشفیات کالای قاچاق نسبت به سال گذشته، ۸۹ درصد افزایش یافته است بنابراین راه اندازی پلیس مقابله با قاچاق کالا در قزوین امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی در نشست ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: به منظور مقابله با قاچاق کالا پایش انبارکالاها در استان قزوین باید تا پایان خردادماه در سامانه جامع انبارها ثبت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: تعداد انبارهای ثبت نشده در سامانه جامع انبارها، ۲ هزار و ۵۸۸ انبار است.

حبیبی افزود: هم اکنون ۷۵ درصد از ادوات کشاورزی استان قزوین برای جلوگیری از قاچاق پلاک گذاری شده و مابقی ادوات نیز تا پایان خردادماه امسال، باید پلاک گذاری شوند.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با قاچاق کالا، ارز و کشفیات و همچنین کاهش قاچاق پلاک کوبی دام های سبک و سنگین، صنعتی و سنتی نیز باید هرچه سریعتر صورت گیرد.

حبیبی گفت: همچنین برای جلوگیری از قاچاق جوجه یک روزه، باید مراقبت های لازم در استان صورت گیرد تا از قاچاق آن به مرزهای غربی و خارج از کشور جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: آمار تخم ریزی و جوجه ریزی مرغداری ها نیز باید به صورت دقیق بررسی شود تا همچون ماه های گذشته استان قزوین با بحران کمبود مرغ مواجه نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ادامه به کاهش سرانه بارش باران در سال جاری و تولید گندم اشاره کرد و یادآورشد: با توجه به وضعیت جغرافیایی کشور و کاهش میزان بارندگی ها، قاچاق گندم نیز در استان قزوین خارج از ذهن نیست.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از قاچاق گندم لازم است که سازمان جهاد کشاورزی از امروز برنامه ریزی منسجمی داشته باشد و بر سرانه برداشت گندم نسبت به برداشت سال گذشته متناظر با دریافت سم، کود و سایر مطالبات کشاورزان بررسی و نظارت کند.

حبیبی با بیان اینکه، کشاورزانی که همکاری های لازم را در این زمینه با جهاد کشاورزی استان ندارند، مشمول جریمه می شوند، تصریح کرد: جهت جلوگیری از قاچاق گندم باید کمیته ای برای رصد میزان کشت گندم و اخذ تضمین فروش به دولت از سوی کشاورزان، با حضور سازمانهای جهاد کشاورزی، مدیر کل غله و دام روستایی، فرمانداران شهرستان ها و اتاق اصناف و بازرگانی تشکیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز