خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

تائید صلاحیت ۷۴ درصد نامزد‌های شورا‌های شهر کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۱۳۱

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: ۷۴ درصد نامزد‌های شورا‌های شهر استان در هیات‌های نظارت تایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،جلیل بالایی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه با تشریح و تجمیع آمار تایید صلاحیت داوطلبان شورا‌های ۳۴ شهر استان گفت: از مجموع ۱۱۰۷ داوطلب، ۵۶ نفر انصراف، ۸۱۲ نفر تایید و ۲۳۹ نفر نیز توسط هیأت نظارت رد صلاحیت شدند که نشان می‌دهد تقریبا ۷۴ درصد داوطلبان تایید و ۲۶ درصد نیز در این مرحله با اعلام هیأت نظارت رد صلاحیت شده اند.

وی  با اشاره به اینکه داوطلبین نیز از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ماه به مدت ۴ روز مهلت دارند شکایات خود را در خصوص رد صلاحیت تحویل دهند  گفت : هیأت نظارت استان نیز در بازه زمانی ۱۰ روز موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام می کند .

وی  افزود: این کار بر اساس سلسله مراتب تایید صلاحیت است و اگرافرادی که رد صلاحیت شود اعتراضی داشته باشند پرونده به مراجع بالاتر ارجاع داده می‌شود.  

 سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: بر اساس برنامه روزشمار انتخابات ششمین دوره‌ شورا‌های اسلامی شهر و روستا دیروز آخرین فرصت اعلام اسامی تإیید یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر بود و امروز هیأت نظارت به موجب قانون تکلیف دارد که نتایج بررسی را به فرمانداران اعلام و روسای ستاد انتخابات شهرستان‌ها نیز نتایج بررسی صلاحیت‌ها را به صورت محرمانه و مکتوب به داوطلبین اعلام کنند.

بالایی گفت: در شهرستانها اسلام آباد غرب با ۹۲، سنقر با ۸۷ و دالاهو با ۸۴ درصد بیشترین تایید صلاحیت‌ها  و صحنه با ۴۸، هرسین و سرپل ذهاب نیز با ۶۵ درصد کمترین میزان تایید صلاحیت‌ها را داشته اند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود : در شهرستان کرمانشاه ۲۱۴ نفر برای مجموع شهر‌ها تایید صلاحیت و ۷۱ نفر نیز رد صلاحیت شده اند که نشان می‌دهد ۷۳ درصد تایید و ۲۷ درصد در هیات‌های نظارت رد صلاحیت شده اند.

بالایی  گفت: در همه ۳۴ شهر شرایط رقابت انتخاباتی وجود دارد و بر اساس آمار اعلام شده امروز  ازمجموع ۱۸۲ کرسی برای هر کرسی ،   ۴.۵ نفر در شورا‌های شهر رقابت خواهند داشت.

وی افزود: در کرمانشاه برای هر کرسی ۱۳ نفر، اسلام آباد غرب ۱۲ نفر، گیلانغرب ۹ نفر که به عنوان بیشترین میزان رقابت می‌توان به آن‌ها اشاره کرد و در گودین، بیستون و نودشه نیز کمترین رقابت با کمتر از ۲ نفر برای هر کرسی وجود خواهد داشت.

بالایی به تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات روستا‌ها و تیره‌های عشایری نیز اشاره  کرد و گفت: در مجموع ۹ هزار و ۴۱ نفر برای انتخابات شورا در  ۱۷۶۹ روستا و تیره‌های عشایری داوطلب شده اند.

وی افزود: تقریبا ۹۸.۵ درصد روستا‌ها شرایط برگزاری انتخابات را دارند و در بازه زمانی مشخص اسامی تایید صلاحیت‌ها توسط هیأت‌های اجرایی و انتخابات اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز