خبرگزاری کار ایران

در دیدار نمایندگان مردم رشت در مجلس با مدیرکل راه آهن شمال ۲ مطرح شد؛

سوق دادن بار و کالا از جاده به سمت ریل باید نهادینه شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۱۱۶

در دیدار صمیمانه سید علی آقازاده و محمدرضا احمدی سنگری نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ به مقوله انتقال بار از جاده به سمت ریل در راستای تحقق سند چشم انداز برنامه ششم توسعه تاکید شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدعلی آقازاده در این نشست اظهار داشت:با توجه به حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در پروژه راه آهن رشت- قزوین برای اتصال استان گیلان به شبکه سراسری راه آهن و ظرفیت بالای این مسیر ریلی برای حمل ونقل بار و مسافر، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی، افزود: گام های موثری در راستای کنار زدن موانع پیشرفت پروژه راه آهن رشت – انزلی برداشته شده است.

 وی ضمن تاکید به توسعه راه و راه آهن در استان، ادامه داد: اتصال شهرستان رشت به شبکه ریلی برای ایجاد یک تحول اقتصادی گام مهمی بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نظر به تراکم بالای جمعیت استان گیلان، حمل و نقل ریلی یک الزام برای استان محسوب می شود.

محمدرضا احمدی سنگری در این نشست بیان کرد: وجود راه آهن در هر منطقه تجارت و رشد اقتصادی و رونق تولید را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: تاکید داریم هرچه سریعتر با اتصال آستارا به شبکه سراسری راه آهن، کریدور ریلی شمال – جنوب تکمیل شود.

دیگر نماینده مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کیفیت انجام پروژه راه آهن بسیار حائز اهمیت است که باید متولیان امر به آن توجه داشته باشند.

غلامحسین ولدی در حاشیه نشست اظهار کرد: وجود راه آهن به عنوان یک شیوه حمل و نقل با دارا بودن مزایایی مانند کاهش آلاینده های زیست محیطی، کاهش مصرف سوخت، ایمنی بالا، حمل محموله های انبوه و خاص، کاهش هزینه های تحمیلی به تجار، کاهش ترافیک و سوانح جاده ای یک موهبت است.

وی با اشاره به اینکه پروژه ریلی مهمی در دست احداث وجود دارد، تصریح کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه سهم راه آهن از حمل بار کشور باید به ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی پروژه راه آهن قزوین- رشت را یک ابر پروژه دانست و خاطرنشان کرد: افرادی اهمیت و عظمت این پروژه را درک می کنند که از نزدیک شاهد عملیات اجرایی آن بودند.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ عنوان کرد: در زمینه ورود احشام به حریم راه آهن با مشکلاتی مواجه بودیم که با اتخاذ تدابیری مانند اعزام منظم کمیسیون فرهنگ سازی، کاهش سرعت قطارها در مناطق پرخطر، نصب تابلوهای هشدار دهنده در طول مسیر ریلیو ... این مسئله را به حداقل رساندیم.

وی گفت: در حال حاضر بخشی از مصالح مورد نیاز پروژه راه آهن رشت- کاسپین و برخی از پروژه های راهسازی استان، مواد اولیه مجتمع فولاد گیلان، مواد اولیه تولیدی های طیور، لوله های مورد نیاز پروژه گازرسانی شهرستان صومعه سرا و میلگرد تولیدی مجتمع فولاد امیرکبیر خزر و ... توسط ناوگان باری راه آهن شمال ۲ حمل می شود.

وی با اشاره به اینکه بهترین سالن های مسافری در سطح شبکه ریلی مانند قطارهای پنج ستاره فدک و زندگی در مسیر رشت – مشهد تردد می کنند، افزود: به طور متوسط روزانه سه رام قطار از ایستگاه راه آهن رشت به مقاصد تهران - مشهد مقدس و برعکس اعزام می شود.

ولدی اذعان داشت: زیرساخت لازم جهت بارگیری و تخلیه خودرو در ایستگاه راه آهن رشت ایجاد شده، در حال حاضر شرکت سایپا لجستیک محصولات شرکت سایپا را از طریق ناوگان ریلی و با استفاده از واگن حمل خودرو به ایستگاه رشت حمل می کند.

وی ادامه داد: حمل مواد اولیه مورد نیاز پروژه ها و صنایع توسط ناوگان حمل و نقل ریلی به سبب مقرون به صرفه بود این شیوه حمل و نقل نقش موثری در روند پیشرفت پروژه ها و توسعه اقتصادی استان دارد.

در پایان نمایندگان مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه به اتفاق مدیرکل راه آهن شمال ۲ از ایستگاه راه آهن رشت بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز