خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان خبر داد:

ردیابی آفت ملخ مراکشی در 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۱۰۶

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات ردیابی آفت ملخ مراکشی در سطحی به وسعت ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، یوسف درخشان با اشاره به سمپاشی اراضی کشاورزی استان گفت: تاکنون ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان که بیشتر آن‌ها در شهرستان قزوین بویژه بخش طارم سفلی قرار داشتند علیه آفت ملخ مراکشی سمپاشی شده و پیش بینی می‌شود این میزان تا ۱۷ هزار هکتار افزایش یابد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: عملیات ردیابی آفت ملخ مراکشی در سطحی به وسعت ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

وی ابراز کرد: سمپاشی‌های انجام شده علیه آفت ملخ مراکشی با استفاده از سرمایه‌های انسانی و امکانات جهاد کشاورزی استان قزوین و به شکل رایگان در مزارع کشاورزان در حال انجام است و با اقدام به موقع سم پاشی این آفت در مزارع استان تحت کنترل است.

این مسئول افزود: کشاورزان می‌توانند در صورت مشاهده آفت ملخ مراکشی در مزراع خود بلافاصله مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان یا منطقه خود را در جریان بگذارند تا اقدامات لازم برای سم پاشی انجام شود.

درخشان گفت: مقابله وسیع با این آفت در جهت حفظ امنیت غذایی جامعه ضرورت دارد و اگر ملخ مراکشی رشد یافته و بالدار شود می‌تواند هرگیاهی که سر راهش قرار دارد را نابود کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز