خبرگزاری کار ایران

جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

اصناف شهرستان‌های آوج و البرز مجاز به فعالیت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۰۷۵

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: اکنون شهرستان‌های البرز و آوج در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و اصناف، بازاریان و مشاغل گروه دو، سه و چهار مجاز به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه قرارگاه مقابله با کرونای استان که ظهر امروز برگزار شد گفت: اکنون شهرستان‌های البرز و آوج در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و اصناف، بازاریان و مشاغل گروه دو، سه و چهار مجاز به فعالیت هستند.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین ادامه داد: دو شهرستان‌ قزوین و تاکستان به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارند و محدودیت‌ها همچنان پا برجا است.

وی ابراز کرد: فعالیت بازار و کسبه به دلیل تجمع افراد در کاهش بار بیماری از نقش قابل توجهی برخوردار بوده و همکاری آن‌ها ضروری است و این قشر در مقابله با کرونا  بیش از ۹۰ درصد همکاری داشتند و حتی در مواردی داوطلبانه برای مقابله با این ویروس اقداماتی را انجام دادند که قابل تقدیر است.

قانون منع تردد برای اهداکنندگان خون اجرا نمی‌شود

این مسئول عنوان کرد: با توجه به قرار داشتن قزوین در شرایط قرمز کرونایی مراسم شب‌های قدر در تمام نقاط استان صرفا در فضای باز، با رعایت اصول بهداشتی و به طول حداکثر دو ساعت برگزار می‌شود و لازم است مسئولین مربوطه بر این روند نظارت داشته باشند.

وی درباره قانون منع تردد برای اهداکنندگان خون ابراز کرد: قانون منع تردد شبانه برای اهداکنندگان خون اجرا نمی‌شود و هماهنگی‌های لازم برای آن انجام شده است.

حبیبی اظهار کرد: مرحله دوم واکسیناسیون کرونا از امروز در استان آغاز شد؛ اما توجه به این نکته ضروری است که در این شرایط نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الزامی است.

وی ادامه داد: طی ۱۴ ماه گذشته یک‌هزار و ۵۳۰ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آن‌ها افراد بالای 60 سال بودند.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: توزیع و تزریق واکسن در سطح استان بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ انجام می‌شود و ثبت نام عمومی برای تزریق این واکسن کرونا از طریق دانشگاه علوم پزشکی، رسانه‌ها و یا پیامک به اطلاع همگان می‌رسد و هیچ سایت و یا مکانی برای ثبت نام واکسن وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز