خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

خبرنگاران در گروه سه مشاغل پرخطر برای واکسن کرونا هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۰۶۵

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خبرنگاران پس از گروه یک که شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان و بیماران خاص و گروه دو که شامل سالخوردگان بالای ۶۵ سال می‌باشد در گروه هدف سوم و مشاغل پر خطر برای واکسن‌کرونا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیما سادات لاری سه‌شنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی پردیس دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور در جمع خبرنگاران نیشابور افزود: تاکنون ۲ میلیون دُز واکسن‌ کرونا وارد شده که از این میزان حدود ۸۲۰ دُز تزریق شده است البته حتی کسانی که واکسن تزریق کرده اند ممکن است به کرونا مبتلا شوند ولی درصد کشندگی آن به صفر می‌رسد و معمولا ۲هفته پس از تزریق دوم به ایمنی کامل می‌رسیم اما خطر ویروس‌های جهش یافته همچنان وجود دارد و ۷۰ درصد جامعه باید واکسینه بشوند و رعایت‌ پروتکل‌ها همچنان باید به شدت رعایت شود.

وی اعلام کرد: در حالی که همه کشورهای جهان گرفتار کرونا شده‌اند ما افتخار می‌کنیم از معدود کشورهایی هستیم که خودمان در حال تولید واکسن کرونا هستیم، مراحل تولید ۲واکسن پاستور و برکت در حال تکمیل بوده و در هشت استان فراخوان داده‌اند و امیدواریم پس از آنکه کارآزمایی بالینی آن به نتیجه برسد در تیرماه به تولید انبوه رسیده و در سطح وسیع‌تری واکسیناسیون انجام شود.

وی تصریح کرد: هنوز هیچ نمونه‌ای از ویروس جهش یافته هندی مشاهده نشده و همچنان ویروس همان ویروس جهش یافته انگلیسی است و تجربه نشان داده جهش‌های این‌ ویروس در جهت افزایش قدرت سرایت آن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تولید یک واکسن ایمن حدود پنج تا ۶ سال طول می‌کشد و هنوز تولید این واکسن‌ها در مرحله کارآزمایی بالینی سه است و معلوم‌ نیست که چقدر می‌تواند ایمنی ایجاد کند و این‌ها ابهاماتی است که در کل دنیا وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز