خبرگزاری کار ایران

با مشارکت میراث‌فرهنگی و کمیته امداد؛

۱۲۰ کارگاه تولیدی و خانگی صنایع‌دستی در تربت‌حیدریه راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۹۵۸

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌حیدریه از راه‌اندازی ۱۲۰ کارگاه تولیدی و خانگی صنایع‌دستی با مشارکت میراث‌فرهنگی و کمیته امداد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی محمدی در حاشیه بازدید معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه از کارگاه‌های صنایع‎ دستی که با مشارکت میراث‌فرهنگی و کمیته امداد احیا شده، با اعلام این خبر افزود: از مهترین مزایای  توجه به حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان، علاوه بر احیای هنر و پیشه قدیمی گذشتگان، هزینه‌های پایین و اشتغال‌زایی بالا در این بخش است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌حیدریه ادامه داد: با این هدف و پیرو تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این دو نهاد، اداره میراث‌فرهنگی، مشاغل سنتی و صنایع‌دستی بومی شهرستان را شناسایی کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به تولید بیش از ۷۰ درصد نخ ابریشم ایران در بخش بایگ این شهرستان از سالیان دور و تولید بیش از ۹۰ درصد در سال‌های اخیر، میراث‌فرهنگی با مشارکت کمیته امداد از کارگاه‌های سنتی ابریشم‌کشی در قالب اعطای تسهیلات برای بهسازی کارگاه‌ها و ایجاد کارگاه‌های جدید فرآوری و تولیدات ابریشم حمایت کردند.

محمدی افزود: هم‌چنین با توجه به وجود معادن غنی عقیق در منطقه یکی دیگر از رشته‌های مورد توجه اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و کمیته امداد گوهرتراشی عقیق و ساخت زیورآلات‌سنتی بود که در سال‌های اخیر سهم عمده‌ای از اشتغال شهرستان در رشته‌های صنایع‌دستی را به خود اختصاص داده است.

محمدی اظهار کرد: از دیگر رشته‌های راه‌اندازی شده و مورد حمایت این دو اداره می توان به نمدمالی، رودوزی‌های‌سنتی، فرت‌بافی و چرم‌دوزی اشاره کرد.

وی گفت: با همکاری کمیته امداد تاکنون بیش از ۱۲۰ کارگاه تولیدی و خانگی صنایع‌دستی در رشته‌های تولیدات نمدی، ابریشم‌کشی، رودوزی‌های‌سنتی، فرت‌بافی و ابریشم‌بافی، تراش‌سنگ، چرم‌دوزی، سفال و ساخت سازسنتی و ... راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌حیدریه افزود: برای حمایت از این کارگاه‌ها مبلغ ۱۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال تهسیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز