خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری خراسان رضوی خبر داد:

جلوگیری از فعالیت یک تور غیرمجاز گردشگری در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۹۲۹

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: هم‎زمان با آغاز طرح برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری در خراسان رضوی از فعالیت یک تور غیرمجاز گردشگری در مشهد جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود: صبح روز گذشته با هماهنگی پلیس امنیت اخلاقی، نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، دو نماینده از طرف انجمن راهنمایان گردشگری استان و انجمن دفاتر و شرکت‌های خدماتی مسافرتی و گردشگری استان از فعالیت یک تور گردشگری غیرمجاز در مسیر روستای آبقد مشهد جلوگیری شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: این تور گردشگری را فردی که هیچ‌گونه مجوزی نداشت در فضای مجازی به صورت غیرمجاز تبلیغ کرده و پس از جذب متقاضیان این تور را برگزار کرده بود.

او اظهار کرد: در این تورگردشگری غیرمجاز حدود ۸۰ نفر شرکت کرده بودند که اعزام آن‌ها با چهار دستگاه مینی‌بوس برنامه‌ریزی شده بود اما شرکت کنندگان در این تور با سه دستگاه مینی‌بوس و ۱۵ دستگاه خودروی سواری عازم سفر شده بودند.

بیدخوری درباره برگزارکننده این تور گردشگری غیرمجاز گفت: این افراد با هماهمگی پلیس امنیت اخلاقی به دادستانی معرفی می‌شوند تا برابر قانون به تخلفات آن‌ها رسیدگی شود.

او درباره سرنوشت این تور غیرمجاز اظهار کرد: مجری تور موظف است هزینه افرادی که در تور ثبت‌نام کرده‌اند را به آن‌ها برگشت داده  و برابر مقررات، تور نیز لغو گردیده و دیگر ادامه سفر را نمی‌توانند انجام دهند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تاکید کرد:  ضرورت دارد گردشگران برای پیشگیری از هر گونه مشکل با شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز که تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارند، سفر کنند.

او یادآور شد:  متاسفانه برخی از گردشگران با توجه به این‎که در دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری قوانین و مقررات رعایت می‌شود، ترجیح می‌دهند با تورهای غیرمجاز که بعضا تبلیغات اغوا کننده دارند سفر بروند که این مورد باعث مشکلاتی برای گردشگران می‌شود.

بیدخوری افزود: با تمهیداتی که از طریق سامانه فراهم شده است برگزاری تورهای گردشگری صرفا از طریق دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری امکان‌پذیر است و این شرکت‌ها و دفاتر نیز باید برای برگزاری هر تور نسبت به ثبت و بارگزاری اطلاعات تخصصی تور در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت (سادرا) از جمله درج مشخصات اعضای تور، تعیین شرکت یا دفتر مجری، راهنمای دارای کارت، مبدا و مقصد سفر، بیمه اعضای تور و کیو آرکد دریافت کنند و تورهایی که کیو آرکد مربوطه را نداشته باشند بدون مجوز هستند و اجازه برگزاری نخواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز