خبرگزاری کار ایران

دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با مدیرکل راه آهن شمال ۲ کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۸۸۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ کشور دیدار کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان به منظور بازدید از مسیرهای راه آهن و شناخت ظرفیت های مشترک هلال احمر و راه آهن با غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ دیدار کرد.

در این دیدار سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن تاکید بر ضرورت همکاری نزدیک و تشریک مساعی دو دستگاه در مقابله با حوادث و سوانح احتمالی ریلی گفت: آموزش های امداد و نجات نه تنها کمکی برای کارکنان راه آهن است بلکه بیشترین منفعت آن در زمینه آسایش و رفاه مردم و ارتقا ایمنی سفر حاصل می شود زیرا فعالیت راه آهن در ارتباط مستقیم با مردم و خدمت به آنان است.

غلامی افزود: نمونه همکاری های راه آهن و جمعیت هلال احمر در بسیاری از سوانح بروز و نمود پیدا می کند که به عنوان مثال در سانحه قطار در نزدیکی ایستگاه رستم آباد که در سال گذشته رخ داد، این هماهنگی و همکاری به خوبی برای مردم به اثبات رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان انعقاد تفاهم نامه و گسترش همکاری های امدادی را کمک شایانی در مسیر ارتقا سطح آگاهی و افزایش ایمنی سامانه حمل و نقل ریلی دانست و این همسویی را برای نیل به اهداف مشترک، منشا خیر دانست.

سیاوش غلامی رسالت جمعیت هلال احمر را کمک رسانی و امداد به مردم عنوان کرد و افزود: لازمه انجام این رسالت، آموزش مستمر و مداوم تمامی امدادگران در ادارات، نهادها و دستگاههای اجرایی خواهد بود.

در ادامه مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به موقعیت ممتاز مسیر ریلی کشور، گفت: موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران در منطقه و ارتباط آن با آب های خلیج فارس و دریای عمان در جنوب و دریای خزر در شمال، ایران را به یکی از مهمترین مسیرهای ترانزیتی بین المللی در منطقه تبدیل کرده است.

ولدی با اشاره به موقعیت استراتژیک راه آهن گیلان اظهار کرد: پروژه راه آهن رشت _ انزلی _ آستارا علاوه بر اتصال راه آهن قزوین- رشت به بنادر کاسپین منطقه آزاد، انزلی و آستارا باعث اتصال خط راه آهن جمهوری اسلامی ایران به راه آهن جمهوری آذربایجان، اروپا و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع  ( cis ) می شود.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ کشور مسیر ریلی گیلان را یک شاهراه بین المللی دانست و گفت: مسیر ریلی راه آهن گیلان، علاوه بر تکمیل شبکه حمل و نقلی کشور به عنوان یک شاهراه بین المللی و اتصال استان به شبکه ریلی کشور و کریدور ترانزیت بین المللی تمام ریلی شمال- جنوب منجر به اتصال شبکه ریلی دو کشور آذربایجان و ایران در مرز آستارا و ارتباط با بازارهای منطقه ای و دسترسی به بازار مصرف بالای ۲۶۰ میلیونی کشورهای مشترک المنافع با سهولت فراهم می کند.

ولدی با توجه بر لزوم همکاری های راه آهن و جمعیت هلال احمر اظهار داشت: با توجه به اهمیت فراوان سرعت در ارائه خدمات امدادی جمعیت هلال احمر، سرعت عمل در مسیر ریلی بیش از مسیر جاده ها است و در حوادث ریلی حضور عوامل امدادی جمعیت هلال احمر بسیار موثر است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ کشور با اشاره به همکاری های راه آهن و جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به ظرفیت های مشترک راه آهن و جمعیت هلال احمر انعقاد تفاهم نامه همکاری، شناسایی مناطق خطر آفرین و آموزش های امداد و نجات در گام بعدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز