خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران در بیشتر مناطق کشور/ احتمال ورود گرد و خاک در نوار غربی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۸۴۶

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز به جز استان‌های بوشهر و هرمزگان برای برخی مناطق سایر استان‌های کشور رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و همچنین در مناطق مستعد انتظار وقوع تگرگ را داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه در نوار مرزی غربی کشور احتمال ورود گرد و غبار از کشور‌های همسایه وجود دارد، ادامه داد: امروز در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، نیمه شمالی سمنان، اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، شمال استان‌های ایلام و فارس بارش‌ها شدت بیشتری دارند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا چهارشنبه همین شرایط جوی را برای بیشتر مناطق کشور انتظار داریم، افزود: فردا بیشترین بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال غرب و غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور رخ می‌دهد.

رفیعی اظهار کرد: روز پنجشنبه ادامه بارش‌ها برای مناطقی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال شرق و شرق، جنوب شرق و مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه با توجه به اینکه نفوذ جریانات خنک شمالی را خواهیم داشت، کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و شمال شرق رخ می‌دهد ودمای هوا در این مناطق حدود ۵ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی چند روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم است، در خصوص آخرین وضعیت جوی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری است و در برخی ساعات برای آن افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و امروز ییشینه دمای پایتخت به ۳۱ درجه و کمینه دمای آن به ۲۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز