خبرگزاری کار ایران

زلزله‌زدگان سی‌سخت در گفت‌وگو با ایلنا:

فهرست دریافت‌کنندگان کالاهای زلزله‌زدگان سی‌سخت را منتشر کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۶۴۱

در حوالی ساعت ۲۲ شب بیست نهم بهمن ماه ۱۳۹۹ یعنی ۶۵ روز پیش، زلزله‌ای با پنج و شش دهم ریشتر شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را به شدت لرزاند و خسارات فراوانی به بار آورد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، شدت زلزله به حدی بود که به گفته حسین جنتی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، چهار هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در زلزله سی‌سخت آسیب دیدند که یک هزار و ۷۰۰ واحد آن احداثی و مابقی تعمیراتی هستند.

وی گفت: از مجموع هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تخریب شده در این زلزله، هزار و ۱۹ واحد شهری و مابقی واحدهای روستایی است.

بنا به برخی از آمارهای جمعیتی، مجموع جمعیت آسیب دیده در زلزله سی سخت حدود سه هزار نفر بوده است.

جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در روز سی‌ام بهمن ماه ۱۳۹۹ یعنی یک روز بعد از وقوع زلزله سی سخت گفت: محموله کمک‌های این اتاق و فعالان اقتصادی استان شامل ۲ هزار قوطی کنسرو و یک هزار متر پلاستیک به مناطق زلزله‌زده شهر سی‌سخت رسید.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در روز دوم اسفندماه ۱۳۹۹ یعنی سه روز بعد از زلزله سی سخت گفت: جهت جبران خساراتی که ایجاد شده و آسیب منازل مسکونی، علاوه بر مبلغی که دولت به خانواده‌هایی که منزل‌شان آسیب دیده در نظر خواهد گرفت، سازمان بهزیستی برای خانواده‌های مددجوی خود، مبلغ ۲۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای تعمیرات یا نوسازی منازل آسیب‌دیده پرداخت خواهد کرد.

بانک توسعه تعاون در روز چهارم اسفندماه ۱۳۹۹ از ارسال کالاهایی به تعداد ۱۹۳ تخته پتو و بیش از هزار قوطی کنسرو به شهر سی سخت زلزله خبرداد.

مصطفی حیدریان مدیرعامل پتروشیمی گچساران در روز چهارم اسفندماه ۱۳۹۹ گفت: به‌دنبال وقوع زلزله در مناطق سی‌سخت و دنا، این شرکت، پنج هزار قوطی کنسرو، ۵۰۰ تخته پتو و سه هزار مترمربع موکت به ارزش چهار میلیارد با چهار دستگاه کامیون به مناطق زلزله‌زده سی‌سخت ارسال کرد.

جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در روز پنجم اسفندماه ۱۳۹۹ گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با راه‌اندازی کمپین جمع‌آوری کمک‌های نقدی فعالین بخش خصوصی کشور برای زلزله‌زدگان سی‌سخت، در ابتدا با ۱۰ میلیارد ریال کار کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده را شروع کرده است.

شرکت هلدینگ آتیه صبا و شرکت‌های تابعه آن در روز پنجم اسفندماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که ۲ هزار و ۲۰۰ تخته پتوی یک نفره، ۶۰۰ تخته موکت شش متری کف چادر، ۲۱ هزار کنسرو مواد غذایی، هزار جفت کفش در شماره‌های مختلف و ۲ هزار و ۲۰۰ عدد مواد بهداشتی به زلزله‌زدگان سی‌سختی از سوی این شرکت واگذار شد.

بانگ گردشگری در روز نهم اسفندماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که ارزش کمک‌های این بانک در قالب بسته‌های معیشتی کمک‌های مومنانه و همچنین کمک به مردم زلزله زده شهر سی‌سخت، در مجموع هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام در روز نهم اسفندماه ۱۳۹۹ در بازدید از شهر زلزله‌زده سی‌سخت اظهار داشت: مددجویان زلزله‌زده شهر سی‌سخت علاوه بر تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض دولت از خدمات حمایتی کمیته امداد نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: مسکن ۳۰۷ نفر از مددجویان زلزله زده شهر سی‌سخت دچار آسیب شده که از این تعداد ۱۰۴ مورد غیر قابل سکونت و نیازمند بازسازی کامل است.

این مسوول کشوری کمیته امداد امام تاکید کرد: ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان زلزله‌زده شهر سی‌سخت یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های کاری کمیته امداد امام کشور است.

مهدی احمدی، رییس اداره روابط عمومی بانک مسکن در روز نهم اسفندماه ۱۳۹۹ هم از ارسال سه هزار تخته پتو برای زلزله‌زدگان سی‌سختی خبرداد.

پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان کهگیلویه وبویراحمد در روز یازدهم اسفندماه ۱۳۹۹ یعنی ۱۲ روز بعد از آن زلزله تلخ در سی سخت از ادامه دار بودن کمک‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای زلزله زدگان شهر سی سخت خبر داد.

وی گفت: از روز اول زلزله (بیست نهم بهمن ماه) تا به امروز (یازدهم اسفندماه گذشته) مبلغ هشت میلیارد تومان از سوی دکتر شریعتمداری مقام عالی وزارت برای شهر زلزله زده سی سخت در نظر گرفته شده که تا به امروز یکسری در بین مردم زلزله زده شهر سی‌سخت توزیع داشتیم و البته کمک‌های بیشتری برای مردم شهر سی‌سخت خواهیم داشت.

علی دانشی معاون پشتیبانی اداره کار استان کهگیلویه و بویراحمد هم در همان روز اظهارداشت: حدود ۲۵۰۰ بسته غذایی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان شامل برنج، روغن، رب، انواع کنسرو، حبوبات و مواد بهداشتی تهیه و آماده شده که در بین مردم زلزله زده شهر سی سخت توزیع خواهد شد.

دومین محموله ارسالی به منطقه زلزله زده سی سخت در روز دوازدهم اسفندماه ۱۳۹۹ از سوی جامعه کار و تلاش استان چهارمحال و بختیاری شامل مواد غذایی و پتو به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیون تومان دریافت شد.

شرکت دخانیات ایران در روز سیزدهم اسفندماه ۱۳۹۹ با صدور اطلاعیه‌ای از ارسال کالا و اقلام نظیر ۲۵۰ تخته پتو، هزار قالب صابون، ۲۵۰ کیسه برنج، ۵۰۰ حلب روغن، ۵۰۰ بسته قند، ۵۰۰ بسته چای و ۵۰۰ قوطی رب گوجه فرنگی به سی سخت زلزله زده هم خبرداد.

سیدابراهیم امینی نائب رئیس شورای شهر تهران در روز هفدهم اسفندماه ۱۳۹۹ گفت: طرح اعطای مجوز به شهرداری تهران در راستای کمک به آسیب دیدگان زلزله سی‌سخت و کمک نقدی پنج میلیارد تومانی به زلزله‌زدگان سی‌سخت با قید دو فوریت مطرح شد

کمک‌های اهدائی نقدی و بسته‌های غذایی و بهداشتی مردم استان یزد در روز هفدهم اسفندماه ۱۳۹۹ هم به دست زلزله‌زدگان شهر سی‌سخت رسید.

قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام استان کهگیلویه و بویراحمد در روز هیجدهم اسفندماه ۱۳۹۹ گفت: تاکنون ۱۴ میلیارد ریال بصورت نقدی و غیرنقدی به زلزله زدگان سی سختی از سوی این نهاد حمایتی پرداخت شده است.

محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در روز بیستم اسفندماه ۱۳۹۹ گفت: تاکنون مجموع مشارکت‌های مردمی به هموطنان زلزله‌زده سی‌سخت به رقم ۹ میلیارد تومان رسیده است.

کارکنان بانک ملی ایران در در برخی از استان‌های کشور در روز بیست چهارم اسفندماه ۱۳۹۹ بیش از ۲ میلیارد ریال، به مردم سی‌سخت زلزله زده کمک کردند.

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روز بیست چهارم اسفندماه ۱۳۹۹ با اشاره به اینکه هیات وزیران ۴۲۰ میلیاردتومان برای پرداخت تسهیلات و بازسازی سی‌سخت مصوب کرد از پرداخت هشت میلیاردتومان بلاعوض به زلزله‌زدگان خبر داد.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز بیست هشتم اسفندماه ۱۳۹۹ نیز در سی سخت با بیان اینکه فرستاده ویژه مقام معظم رهبری در سی‌سخت هستم، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ کانکس سپاه در راه سی‌سخت است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در دولت دوازدهم هم در ظهر روز دوشنبه دوم فروردین ماه ۱۴۰۰ هم در بازدید از شهر زلزله زده سی سخت، اظهارداشت: در همان روزهای اول زمین لرزه، ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای سی سخت تصویب شد.

در روز هفتم فروردین ماه ۱۴۰۰ یعنی حدود ۴۰ روز بعد از وقوع زلزله سی سخت از توزیع اقلام و کالاهای حمایتی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان بین زلزله زدگان این شهر خبرداد.

علی دانشی معاون اداره کل کار استان کهگیلویه و بویراحمد، این اقلام را چادر، وسایل گرامایشی، مواد شوینده، کفش و البسه، آب معدنی و برخی اقلام دیگر مورد نیاز زلزله زدگان عنوان کرد.

وی بر حضور دادستان، فرماندار و مدیرکل این اداره کل در زمان تحویل کالاهای اهدایی به زلزله زدگان سی سختی هم تاکیدکرد.

دانشی البته گفت که این کمک‌ها ادامه خواهد یافت.

حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در روز سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ یعنی سه روز پیش گفت: ۶۲ میلیاردتومان کمک بلاعوض متناسب با پیشرفت فیزیکی کار به زلزله‌زدگان سی‌سخت پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، آنچه که در این گزارش منتشر شده نمونه‌ای از صدها گزارش حمایت مردمی، دولتی و حاکمیتی برای زلزله زدگان سی سختی در ۲ ماهه اخیر بوده است.

با اندکی حساب و کتاب انگشتی به نظر می‌رسد با این اعتبارات می‌توان بجای یک شهر سی سخت ۲ شهر سی سخت زیبا و مقاوم ساخت.

اگر به آمارهای منتشره از سوی نهادهای مختلف نگاه کنیم شهر زلزله زده سی سخت نمی‌بایست هیچ گونه مشکلی در حوزه زیرساختی و معیشتی داشته باشند.

این روزها در فضای مجازی، نامه‌ای از سوی یکی از نهادهای نظارتی به معاون پشیبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد نوشته شده که در آن تاکید شده با عنایت به وصول گزارش‌های متعدد دال بر وجود شبهاتی که در خصوص توزیع شبانه کالا و اجناس در سالن شهید پاکباز، ضروری است تا اطلاع ثانوی از توزیع هرگونه کالا از سالن مذکور از ساعت ۱۹ لغایت هشت صبح ممنوع باشد و البته در زمان توزیع هم نیروی انتظامی نظارت داشته باشد.

برخی از شهروندان سی‌سختی در گفتگو با ایلنا خواسته‌اند که آمار توزیع کالا و اقلام به صورت شفاف و صریح در رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شود.

این شهروندان می‌گویند که برخی از دریافت‌کنندگان این کالاها و اقلام، اهلیت سی سختی نداشته و اصلا زلزله‌زده نیستند.

یک سرست خانواده سی سختی گفت: اگر مجموع منازل آسیب دیده را چهارهزار و ۶۰۰ منزل با جمعیتی حدود سه هزار نفر بحساب بیاوریم و ۱۰ میلیارد تومان وزارت کار را بر سه هزار زلزله زده تقسیم کنیم، عددی معادل سه میلیون و ۳۳۳ هزار و ۳۳۳ تومان به دست می‌آید که باید معادل این مبلغ به زلزله‌زدگان کالا و اقلام واگذار شده باشد.

به نظر می‌رسد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از شیوع شبهات کنونی باید به انتشار لیستِ گیرندگان اقلام و کالا در زلزله سی سخت مرکز شهرستان دنا اقدام کند.

نگرانی‌های فراوانی هم اکنون در این ارتباط، زلزله زدگان سی سختی را فراگرفته و به ایلنا می‌گویند که کرونا و زلزله خسارات فراوانی بر اقتصاد آن‌ها گذاشته و بسیاری از آنان در تامین نیازهای اولیه خانواده‌های خود به مشکل برخورده‌اند.

آنان معتقدند که با وجود کمک‌های گسترده مردمی، دولتی و حاکمیتی، نباید اکنون آنان نیازمند اقلام و کالا برای مصرف روزانه‌شان باشند.

به گزارش ایلنا، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی پنج و شش دهم ریشتر، ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

سی سخت یکی از مناطق گردشگری زیبا در استان کهگیلویه و بویراحمد است که همه‌ساله میزبان گردشگرانی از سراسر کشور و کشورهای خارجی می‌باشد.

این شهر توریستی با چشم اندازی زیبا در دامنه دنا واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز