خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

استان قزوین به عنوان شهر خلاق هنرهای تجسمی و خوشنویسی کشور برگزیده شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۳۶۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: بر اساس آمایش سرزمینی، آموزش و پژوهش مستمر، قزوین به عنوان شهر خلاق در حوزه هنرهای تجسمی و خوشنویسی کشور برگزیده شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد حسین اسماعیلی، با اعلام این خبر گفت: 60 شهر به عنوان شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور معرفی شدند که در این میان قزوین به عنوان شهر خلاق در حوزه تجسمی و خوشنویسی کشور معرفی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر طرحی است که فعالیت های هنری را شامل می شود و انجمن ها، اصناف و هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر در این طرح مشارکت می کنند و این طرح برپایه آمایش سرزمینی، آموزش و پژوهش مستمر ایجاد می شود و  در لایه های درونی به مطالعات جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر می پردازد.

اسماعیلی اظهار کرد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پدیده ای است که برمبنای تحقق برنامه های فرهنگی متمرکز است در همین راستا بیش از 357 شهر به منظور شرکت در این طرح ثبت نام کرده که طی ارزیابی های به عمل آمده 142 شهر به مرحله نیمه نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر راه پیدا کردند.

وی  بیان کرد: این شبکه می تواند از ظرفیت های فرهنگی و هنری برای توسعه اشتغال کشور استفاده کند و در جلب گردشگری موثر باشد.

از جمله رشته های مورد توجه در این شبکه می‌توان به رشته های هنرهای تجسمی همچون گرافیک، خوشنویسی، منبت‌کاری، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک ،نساجی، مسجمه‌سازی و گرافیک و در بخش هنرهای نمایشی شامل تئاتر، سینما، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آیینی و سنتی، تعزیه، نمایش‌نامه و نمایش و همچنین موسیقی، مد و لباس، صنایع سنتی، ادبیات، رسانه و مطبوعات، صنعت بسته بندی،  بازی‌های رایانه‌ای و چاپ اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز