خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان:

سازمان تامین اجتماعی خانه امید کارگران است/ زنجیره خوبی برای خدمت‌رسانی به کارگران شکل گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۳۴۷

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در نشستی با رئیس خانه کارگر این استان، سازمان تامین اجتماعی را خانه امید کارگران توصیف کرد و گفت: زنجیره خوبی برای خدمت‌رسانی به این جامعه در استان هرمزگان شکل گرفته‌است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، همزمان با نخستین روز از هفته گرامیداشت کار و کارگر، عباس اکبری مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان با اسماعیل حاجی‌زاده دبیر اجرایی  خانه کارگر استان هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در این دیدار خانه کارگر را یک تشکل فعال در جامعه کارگری برای حمایت از حقوق این قشر زحمت‌کش است، گفت: پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده و به همین دلیل در اولین روز از این هفته برای عرض تبریک به جامعه کارگری در محل خانه کارگر حضور یافتیم.

وی اظهار کرد: فلسفه وجودی سازمان تامین اجتماعی خدمت کردن به جامعه کارگری کشور است؛ زیرا کارگران نیروی مولد جامعه و اقتصاد کشور هستند. چرخ تولید بر دوش آنان قرار دارد که در هر شرایطی کوشش می کنند تا اقتصاد کشور به ثبات برسد.

اکبری خاطرنشان‌کرد: اقتصاد کشور بر پایه تولید و اشتغال قرار دارد؛ چرخه تولید و موتور محرک اقتصاد کشور نیز توسط کارگران حرکت می‌کند. بر همین اساس، اگر کارگران در جامعه نباشند، تولید متوقف شده و اقتصاد شکوفا نمی‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان ادامه‌ داد: در همه ابعاد جامعه، اگر کارگران حضور نداشته‌باشند، تولیدی انجام نمی‌شود و وجود هیچ نهاد و کارخانه تولیدی نیز معنا پیدا نمی کند.

وی کارگران را از جمله شرکای اصلی و صاحبان حقیقی سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: ما در این سازمان امانتدار کارگران هستیم و در کنار جامعه کارگری و کارفرمایی قرار داریم تا بتوانیم بهترین خدمات را در اختیار آنان قرار دهیم.

اکبری تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی خانه امید کارگران است؛ تمامی تلاش ما بر این است که بهترین خدمات را هم در زمان اشتغال و هم در زمان بازنشستگی به این قشر شریف و زحمتکش ارائه دهیم.

وی خاطرنشان‌کرد: سازمان تامین اجتماعی در کنار دیگر سازمان‌ها در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه کارگری فعالیت می کند و در حال حاضر زنجیره خوبی برای خدمت‌رسانی به این جامعه در استان هرمزگان شکل گرفته‌است.

در ادامه اسماعیل حاجی‌زاده دبیر اجرایی  خانه کارگر استان هرمزگان گفت: درحال حاضر، 35هزار و 612نفر در استان عضو این تشکل هستند و از خدماتی که این خانه ارائه می‌ دهد، بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته و به دلیل شرایط کرونایی کشور 226رشته به صورت مجازی برای کارگران تدریس و برای چهار هزار و 600نفر نیز مدرک صادر شد.

حاجی‌زاده اضافه کرد: تمامی آموزش‌هایی که برای کارگران ارائه می‌شود، رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای از آنها دریافت نمی شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان هرمزگان گفت: افرادی که عضو خانه کارگر هستند می‌توانند از خدمات این خانه استفاده کنند؛ یکی از این خدمات استفاده از هتل‌های کارگری در سراسر کشور است که کارگران با هزینه بسیار اندک می‌توانند از این امکان بهره مند شوند.

وی از دیگر برنامه‌های این تشکل را سر و سامان دادن به محل استقرار کارگران فصلی و کودکان کار عنوان کرد و ادامه داد: به دنبال ایجاد مکانی برای انجام این کار هستیم.

در پایان این دیدار، مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با اهدای لوح تقدیر، از تلاش‌ها و زحمات دبیر اجرایی خانه کارگر استان تجلیل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز