خبرگزاری کار ایران

اوجانی در گفت‌وگو با ایلنا:

امنیت شغلی، ثبات قیمت‌ها و کم شدن فاصله طبقاتی، خواسته کارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۲۶۲

دبیر اجرایی خانه کارگر البرزگفت: مهمترین خواسته کارگران در هفته کارگر، امنیت شغلی، کم شدن فاصله طبقاتی و تثبیت لجام گسیخته قیمت‌هاست.

فرشاد اوجانی در گفت‌وگو با ایلنا در البرز، ضمن تبریک هفته کارگر، اظهار داشت: برنامه هفته کارگر و تجلیل از کارگران با همکاری و هماهنگی اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز، کانون شوراهای اسلامی کار و کانون بازنشستگان در کرج برگزار می شود.

وی افزود: هفته کارگر در سال ۱۴۰۰ از روز ۵ تا ۱۱ اردیبهشت ادامه دارد و این در حالی است که جامعه کارگری به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا، امکان بر پائی مراسمی همچون سنوات قبل ندارد لذا انتظار میرود با اطلاع رسانی مناسب از طریق فضای مجازی و کمک رسانه ها، وضعیت و مشکلات کارگران اطلاع رسانی شود.

اوجانی گفت: تجدید میثاق با آرمانهای شهدا و عطر افشانی مزار شهدا در تاریخ ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در امام زاده محمد، نشست مجازی مشترک تشکل های کارگری و کار فرمایی و تجلیل از کارگران و کارفرمایان واحدهای تولیدی و تقدیر از بانوی ورزشکار المپیاد کارگری در تاریخ ۱۱ اردیبهشت از جمله برنامه‌های هفته کارگر است.

دبیر اجرایی خانه کارگر البرز با اشاره به مهمترین خواسته کارگران در این هفته، اظهار داشت: امنیت شغلی، کم شدن فاصله طبقاتی و تثبیت لجام گسیخته قیمت‌هاست چراکه بی‌ثباتی قیمت ها باعث تورم شده و آثار آن‌ در زندگی روزمره اقشار کم در آمد جامعه کاملا مشهود بوده و این امر باعث فاصله طبقاتی گردیده بطوری که کارگر و بازنشسته بعد از ۳۰ سال زحمت و تلاش و خدمت صادقانه، وضعیت معیشتی مناسبی ندارند.

وی با عنوان اینکه تشکلات خانه کارگر در کل کشور به عنوان یک نهاد مستقل حامی کارگر است، ادامه داد: وضعیت معیشتی کارگران امروز زیر خط فقر است، خط فقری که به گفته مسئولان ۱۰ میلیون تومان اعلام شده اما این قشر زحمت کش و بازنشستگان، در آمدی بین ۳ تا ۴ میلیون تومان در ماه دارند.

اوجانی تصریح کرد: وصول مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از دیگر دغدغه های جامعه کارگری است. کارگران مشکلات درمانی و معیشتی زیادی دارند افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان در مقابل تورمی که در سال جاری بوجود آمده بی تاثیر است و جای دارد که دولتمردان برای شرایط بوجود آمده که چه شاغل وچه بازنشسته در آن‌ گرفتار شده اند، پاسخگو باشند چراکه کارگران و بازنشستگان نقشی در این تورم نداشته اند که اکنون باید تاوان بدهند آن‌هم تاوان سخت کارگری که بعد از ۳۰ سال کار، بازنشسته شده و با این حقوق چیزی جز شرمندگی در مقابل خانواده خود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز