خبرگزاری کار ایران

کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد:

کمک به بیماران مبتلا به کرونا از طریق حمایت‌های تغذیه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۰۴۲

کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در بحران اپیدمی کرونا، حمایت تغذیه‌ای بیماران مبتلا به کرونا در طول مدت بستری و نیز دوران نقاهت بیماری برای بازتوانی بدن بسیار با اهمیت است.

به گزاش خبرنگار ایلنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ندا دهناد گفت: در بحران اپیدمی کرونا، حمایت تغذیه‌ای بیماران مبتلا به کرونا در طول مدت بستری و نیز دوران نقاهت بیماری برای بازتوانی بدن بسیار با اهمیت است.

کارشناس ارشد تغذیه بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: با هدایت واحد تغذیه بالینی معاونت درمان خرید 640 ساشه از پودر‌های جنرال تونیک دینه توسط فرد خیّر انجام و به مرکز آموزشی درمانی ولایت اهدا شد.

وی ابراز کرد: استفاده از این ساشه‌ها به منظور تنظیم اشتها و نیز بازتوانی بدن بیماران بستری کرونا در طول دوران بستری نقاهت بیماری به پیشنهاد واحد تغذیه بالینی معاونت درمان از بهمن ماه 99 بصورت پایلوت در مرکز آموزشی درمانی بوعلی سینا آغاز شد.

دهناد در ادامه تاکید کرد: استفاده از این ساشه‌ها و هر نوع مکمل غذایی، پودر یا محلول‌های غذایی برای بیماران صرفا پس از انجام ارزیابی تخصصی تغذیه توسط کارشناس تغذیه و ملاحظه شرایط بالینی بیمار قابل توصیه است، بنابراین لازم است از استفاده خودسرانه از مکمل‌ها برای بیماران پرهیز کرد. 

گفتنی است به منظور حمایت‌های تغذیه‌ای از بیماران بستری مبتلا به کووید19 برای اهدای هزینه خرید مکمل‌های غذایی به بیمارستان ولایت شماره 33790621  (028) – داخلی 5083 (واحد تغذیه) و 5028 (واحد مددکاری) پاسخگوی افراد خیّر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز