خبرگزاری کار ایران

رئیس علوم پزشکی نیشابور خبر داد:

نگرانی مردم نیشابور از شیوع ویروس کرونای هندی/هیچ واکسنی خارج از شبکه توزیع وزارت بهداشت تزریق نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۰۰۹

فرماندار نیشابور گفت: در حال حاضر ویروس کرونای هندی موجب نگرانی جدی شده است و به طور قطع در آینده شاهد بروز و ظهور کرونای هندی در نیشابور خواهیم‌ بود که باید به شدت مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا قامتی در جلسه ستاد مقابله با کرونا افزود: آمارها برخلاف آنچه که شایع شده نشان‌ می‌دهد میزان ابتلا به کرونا در بین روستاییان بیشتر است و این یک‌ پیام هشدار دهنده می‌باشد که باید از طریق دهیاران و بخشداران منتقل شود.

وی ادامه داد: عدالت در نظارت‌ بر اصناف باید رعایت شود تا محدودیت‌ها موجب محرومیت نشده و حقوقی از شهروندان ضایع نشود و نوع مدیریت اصناف در زمان شیوع کرونا باید با فرهنگ‌سازی گسترش پیدا کند و وظایف هر شخص و اداره و نهاد مشخص است و با هر کسی که کوتاهی کند باید برخورد قانونی انجام شود.

فرماندار نیشابور گفت: هیچ واکسنی خارج از شبکه توزیع وزارت بهداشت در نیشابور تزریق نشده و این موضوع مورد توجه ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت قرار دارد و باید انتشار اطلاعاتی را که موجب نگرانی شهروندان شده و در روند تزریق واکسن‌ کرونا تاخیر ایجاد می‌کند، مدیریت کنیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز در این جلسه گفت: در مرحله نخست تزریق واکسن کرونا ۶ هزار و ۹۵۸ دز و در مرحله دوم هزار و ۸۵۰ دُز به سه هزار و ۸۱۱ نفر در این شهرستان تزریق شد.

محسن عظیمی نژاد افزود: تاکنون ۴۳۰ نفر از کارکنان بهداشت و درمان نیشابور در مرحله نخست واکسن کرونا دریافت کردند و از این هفته مرحله دوم واکسیناسیون برای گروه سنی ۸۰ سال آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: واکسن‌های تزریق شده در نیشابور شامل واکسن‌های سینوفارم چینی، اسپوتنیک روسی، بهارای هندی و آسترازنکای کره‌ای بوده که عوارض جانبی نداشته است. 

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور اعلام کرد: شیوع کرونا در این شهرستان نسبت به سایر نقاط کشور کمی با تاخیر همراه بود ولی در حال حاضر وضعیت نیشابور قرمز است و شیوع کرونا سیر صعودی دارد.

عظیمی نژاد اظهار داشت: تعداد فوتی‌های کرونا در این شهرستان طی فروردین‌ ماه امسال به ۴۸ نفر رسید و در حال افزایش است که شب‌نشینی‌ها، سفره‌های افطاری و گردهمایی‌ها با وجود تدکرات فراوان هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: طی این مدت ۱۴۰ میلیارد ریال صرف توسعه زیرساخت برای تامین اکسیژن در بیمارستان ۲۲ بهمن این شهرستان شده و در حال حاضر ۲ دستگاه اکسیژن ساز و ۲ مخزن ۱۰تُنی و ۲۰تُنی و یک مخزن اکسیژن ۲۰تُنی در بیمارستان حکیم این شهرستان مستقر شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که از این‌ تعداد به هفت نفر اکسیژن رسانی به صورت مصنوعی انجام‌ می‌شود و میانگین ‌مراجعان سرپایی در این شهرستان بیش از ۵۰۰ نفر در روز است که ۷۸ درصد آنان از مناطق شهری هستند ولی در زمینه بیماران کرونایی بستری شده ۶۴ درصد از مناطق روستایی هستند و بیشترین میزان بستری شده به گروه ۸۰ سال به بالا تعلق دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور یادآور شد: حدود ۱۴ درصد از بستری‌ شده‌ها کودکان چهار تا پنج سال و ۲ونیم درصد ۱۰ تا ۱۵ سال هستند و ۳۱ درصد از مراجعان سرپایی نیز در گروه زنان خانه‌دار، ۲۰ درصد کارگر و ۱۵ درصد دارای مشاغل آزاد هستند و به رغم تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا بر منع تردد شبانه از ساعت ۱۰ شب به بعد شاهد ادامه ترددها و عدم‌ رعایت محدودیت‌ها توسط شهروندان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز