خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان مطرح کرد:

مجاز بودن برگزاری مراسمات مذهبی در شهرهای نارنجی و قرمز/ دامغان و گرمسار بحرانی ترین شهرهای کرونایی استان/ بستری روزانه 450 بیمار کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۹۸۸

استاندار سمنان با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا اجرای مراسم مذهبی در شهرستان های با وضعیت های نارنجی و قرمز با رعایت پروتکل های بهداشتی و به مدت محدود در فضای باز امکان پذیر است، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی به شبهای احیاء لازم است تا نشست هایی با ادارات حوزه مذهبی برگزار شود تا نسبت به تهمیدات مناسب برای رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اندیشیده شود.

به گزارش ایلنا از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: استان سمنان جز ۱۷ استانی در کشور است که در وضعیت صعودی ابتلا به کرونا قرار دارد که ضمن تشکر از عامه مردم و تمامی اقشار مختلف، بازاریان، اصناف، روحانیت و تمامی افرادی که در این‌ مبارزه دولت را کمک می کنند، لازم است تا رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به محدودیت های کرونایی در استان تقویت شود.
 وی ادامه داد: وضعیت تمکین پروتکل های بهداشتی در استان سمنان قابل قبول است و از میانگین کشوری بالاتر است، اما توقع داریم تا به واسطه حفظ سلامتی مردم و خانواده های این عزیزان ، میزان عمل به پروتکل ها به حد مطلوب برسد.
آشناگر ضمن‌ تاکید بر این‌ مهم که در مشاغل صنفی گروه اول که در وضعیت قرمز نیز مجاز به فعالیت هستند، باید در مواجه با رعایت پروتکل های بهداشتی تقویت و تشدید نظارت ها صورت‌گیرد، بیان داشت:تردد ها نیز در سطح استان به خوبی و با دقت در حال کنترل است که با برنامه ریزی ها و مساعدت نیروی انتظامی، اعمال مطلوب محدودیت های کرونایی تقویت و نظارت ها تشدید شود.
وی اذعان داشت: وضعیت شهرستان های دامغان و گرمسار از سایر شهرستان های استان قرمز تر بوده که نیاز است در این مناطق، وضعیت محدودیت ها تردد ها و پروتکل های بهداشتی به صورت جدی مورد نظارت قرار گیرد.
وی از بستری  روزانه حدود ۴۵۰ بیمار در مراکز درمانی و بیمارستان های تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و خاطر نشان کرد: ظرفیت دانشگاه ها و بیمارستان های ما در استان، ظرفیت بسیار خوبی است اما فشار بر کادر درمان در حال افزایش است که نیاز است تا همگان در این زمینه و برای عبور از پیک چهارم کرونا مساعدت لازم را داشته باشند.
آشناگر همچنین اظهار داشت: واکسیناسیون کرونا بر اساس میزان تخصیص یافته و سهم استان در حال انجام بوده و با روند خوبی رو به جلو پیش می رود.
استاندار سمنان در ادامه با در تاکید بر رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا، بیان داشت: در خصوص دستگاه های اجرایی متخلف که پروتکل های بهداشتی و دورکاری را رعایت نمی کنند به عنوان امر تخطی از قانون، تحت بازرسی و نظارت قرار گرفته و با مدیران متخلف برخورد خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرد: کارمندان دستگاه های اجرایی استان، در صورت عدم رعایت قانون محدویت ها و دورکاری از سوی مدیران کل، با استناد به دستور استاندار و مصوبه ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا، می توانند در خصوص دورکاری اقدام کنند.
استاندار سمنان همچنین در پایان تاکید کرد: فرمانداران نسبت به نظارت و بررسی پارک ها و بوستان ها اقدام کرده و همان گونه که محدودیت ها برای اصناف و دورکاری ادارات در حال اجرا است در خصوص تعطیلی پارکها نیز باید اقدام شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز