خبرگزاری کار ایران

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین:

میزان برداشت از منابع آب‌های زیر زمینی استان قزوین نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۹۶۹

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: در حال حاضر میزان برداشت از منابع آب در استان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب است و این روند بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حمید منصوری درباره اهمیت نصب کنتورهای هوشمند در استان قزوین گفت: طرح نصب کنتورهای هوشمند از سال ۹۳ در استان کلید خورد تا در کنار سایر فعالیت‌های تعادل بخشی به کاهش مصرف آب های زیرزمینی کمک کند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ادامه داد: هدف از اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند صیانت، حفاظت و مدیریت بهینه منابع آب‌های زیرزمینی است که اجرای آن همچنان ادامه دارد.

وی ابراز کرد: در حال حاضر میزان برداشت از منابع آب زیرزمینی ازجمله چاه، قنات و چشمه در استان بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب است که حدود ۹۶۰ میلیون مترمکعب آن از چاه‌های مجاز صورت می‌گیرد و این روند بسیار نگران کننده بوده و باید مدیریت و مصرف آن بهینه شود.

این مسئول افزود: از سال ۹۳ تاکنون بیش از 3 هزار و 500 دستگاه کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی، صنعتی و خدماتی استان نصب شده و با نصب این تعداد کنتور زمینه صرفه جویی ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب در استان فراهم شده است.

منصوری اضافه کرد: در حال حاضر 2 هزار و 300 حلقه چاه کشاورزی، صنعتی و خدماتی و ۳۹۳ حلقه چاه فرم یک در استان باقیمانده که باید کنتور هوشمند در آن‌ها نصب شود که اگر اعتبار لازم تامین شود قادریم سالانه ۴۰۰ تا ۸۰۰ کنتور را نصب و راه اندازی کنیم.

عدم استقبال از نصب کنتورهای هوشمند

وی بیان کرد: در کنار کمبود اعتبارات تخصیص یافته به دلایل مختلف کشاورزان نیز استقبال خوبی از نصب کنتور هوشمند نکرده‌اند؛ بنابراین این پروژه طولانی شده و هنوز به اتمام نرسیده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین با ابراز نگرانی از بروز خشکسالی در سال جاری به دلیل پیش بینی کاهش بارندگی‌ها گفت: براساس پیش بینی هواشناسی امسال با بحران خشکسالی مواجه خواهیم شد؛ از این رو رسالت همه ما مدیریت منابع آبی است و انتظار داریم در جلسات شورای حفاظت از منابع آب سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله جهاد کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق، آبفا، استانداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نیز در این زمینه همراه شرکت آب منطقه‌ای باشند تا این کار مهم عملیاتی شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی فاقد کنتور هوشمند هستند که آمادگی داریم در صورت همکاری این واحدها سالانه ۸۰۰ کنتور این بخش را نصب کنیم.

منصوری بیان کرد: تکمیل طرح نصب کنتورهای هوشمند نیازمند همکاری همه دستگاه‌های ذیربط استان است و از رسانه‌ها نیز انتظار داریم با اطلاع رسانی مناسب از پیامدهای مصرف بی رویه و کاهش ذخایر زیرزمینی و بحران کم آبی، زمینه همراهی کشاورزان با این طرح را مهیا کنند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: با ۱۲ میلیارد تومان هزینه و نصب ۳۵۰۰ دستگاه کنتور هوشمند در حال حاضر در نصب این کنتورها در ردیف استان‌های پیشرو کشور هستیم و جا دارد از همکاری برخی دستگاه‌ها از جمله شرکت توزیع نیروی برق، در اجرای این طرح تشکر و قدرانی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز