خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

استان قزوین در رده دهم نرخ بروز بیماری کرونا قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۸۵۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: درحال حاضر استان قزوین از نظر نرخ بروز بیماری نسبت به کل کشور در رده دهم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، دکتر پیمان نامدار با شاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان قزوین گفت: از ابتدای توزیع واکسن کرونا تا کنون ۱۲ هزار و ۶۰۰ دز واکسن تزریق شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر دز اول و ۲ هزار و ۱۰۰ نفر دز دوم واکسن را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: استان قزوین در هفته گذشته از نظر مرگ و میر ناشی  از کرونا جزء 7 استان اول بوده؛ البته پیش بینی می‌شود تا هفته آینده این روند کاهش یابد این در حالی است که در حال حاضر در کل کشور این بیماری سیر صعودی داشته و کاهش چشمگیری وجود ندارد.

وی ادامه داد: در هفته گذشته عدد فوتی‌ها در استان به ۷۴ نفر رسید و پیش بینی ما برای هفته آینده در حوزه فوتی‌ها آماری در همین حدود است.

این مسئول عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند، این میزان طی ۱۴ ماه گذشته تا امروز ۲۱ هزار و ۷۳۱ نفر بود.

وی افزود: درحال حاضر استان قزوین از نظر نرخ بروز بیماری نسبت به کل کشور، در رده دهم قرار دارد و روند بستری و تست مثبت در دو هفته گذشته بطور روزانه ۱۳۰ نفر و بطور هفته‌ای بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ بیمار مشمول و محتمل به بیماری کرونا داشتیم.

نامدار عنوان کرد: اکنون ۱۳۲ بیمار در آی سی یو بستری هستند و علی‌رغم اینکه ۴۵ بیمار بدحال در استان وجود دارد هنوز ۱۵ نفر منتظر دریافت خدمات تخت‌های آی سی یو می‌باشند.

وی افزود: طی ۱۴ ماه گذشته هزار و ۵۱۴ بیمار براثر کرونا جان خود را از دست دادند که 174 نفر از این تعداد بالای ۶۰ سال بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان قزوین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۹ هزار و ۴۹۵ نفر و موارد محتمل و مشکوک نیز ۱۳ هزار و ۳۳۲ نفر ثبت شده است و در حال حاضر مراکز آزمایشگاهی بالغ بر هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۴۰۰ مورد تست در روز را به ثبت می‌رسانند که پاسخ ۵۰ درصد آن‌ها زیر ۲۴ ساعت ارسال شده است.

وی درباره واکسیناسیون بیان کرد: بیشترین جامعه هدف اعضای نظام‌پزشکی، کادر درمان و ۹۰ درصد جانبازان و ۶۰ درصد پاکبانان بوده و در این مرحله اولویت سایر گروه‌ها بیماران خاص خواهد بود که اسامی این بیماران به مرکز شهید بلندیان و پایگاه‌های هدف معرفی شده است.

نامدار گفت: خانم‌های خانه دار، کارگران، دانشجویان و دانش آموزان بیشترین گروه‌های مبتلا به بیماری کرونا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز