خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال اداره کار استان قزوین:

دستورالعمل جدید به کارگیری و تردد اتباع خارجی در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۷۷۱

معاون اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: تردد اتباع خارجی در شهرستان های آبیک، بوئین زهرا، تاکستان، آوج و البرز غیرقانونی است و کسانی که کارت آمایش اتباع دریافت کرده‌اند می‌توانند در کوهین، قزوین و الموت حضور و اشتغال داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین وحید انتظاری، با اعلام این خبر گفت: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، تردد اتباع خارجی در شهرستان های آبیک، بوئین زهرا، تاکستان، آوج و البرز غیرقانونی است و کسانی که کارت آمایش اتباع دریافت کرده‌اند می‌توانند فقط در کوهین، قزوین و الموت حضور و اشتغال داشته باشند.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین افزود: با توجه به این موضوع، شرکت ها و واحدهای تولیدی استان مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرند و ۲۹۴ کارفرمای متخلف در زمینه به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتظاری بیان کرد: سال گذشته برای شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز در استان، سه هزار و ۳۸۴ فقره بازرسی از شرکت ها و واحدهای تولیدی و کارگاه های ساختمانی استان انجام شد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار، اشتغال اتباع خارجی در کشور نیازمند دریافت پروانه کار است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس ماده ۱۲۱ تا ۱۲۹ قانون کار آن را صادر می‌کند.

انتظاری اضافه کرد: سال ۹۸ و ۹۹ در استان به ترتیب ۲۸ و ۹ پروانه کار صادر شد و همچنین با توجه به نقض مقررات و قوانین صورت گرفته ۳۷ پروانه کار اتباع خارجی در سال ۹۸ و ۱۲ پروانه در سال ۹۹ ابطال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز