خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز مطرح کرد:

گردشگران مهمترین عامل حوادث آتش‌سوزی مراتع در البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۷۶۴

مدیر کل منابع طبیعی و جنگلها و مراتع استان البرز گفت: در سال گذشته ۹۵ درصد از ۶۴ فقره آتش سوزی مراتع استان، بواسطه گردشگران اتفاق افتاده است.

به گزارش ایلنا از البرز، حامد فرضی در نشستی که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته ۱۱۶ هکتار از مراتع استان البرز در ۶۴ فقره آتش سوزی از بین رفت که ۹۵ درصد علت آتش سوزی‌ها عامل انسانی و بواسطه گردشگران اتفاق افتاده است.

فرضی گفت : امسال با توجه به کاهش بارندگی ها با فقر شدید پوشش گیاهی و خشک شدن گیاهان در مراتع روبرو هستیم که این امر می‌طلبد در حفظ مراتع با توجه به شروع گرما بیشتر تلاش کنیم.

وی افزود برای پیشگیری از هرگونه حادثه در مراتع نیازمند مشارکت مسئولانه مردم هستیم.

محمد رضا فلاح نژاد مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز در این نشست به همکاری هر چه بیشتر فرمانداری‌ها، دهیاران و شوراهای روستا برای جلوگیری از آتش در مراتع تاکید کرد.

وی گفت: احترام به مراتع و جنگل‌ها توسط مردم و رعایت دقیق مقررات نقش اصلی در پیشگیری و مقابله با بروز هرگونه حوادث احتمالی دارد.

در‌ این جلسه مصوب شد اداره کل منابع طبیعی نسبت به تامین و استقرار بالگرد در خصوص اطفاء حریق در مناطق حساس اقدام کرده و با همکاری فرمانداری ها با اداره منابع طبیعی شهرستان و آتش نشانی نسبت به آموزش دهیاران و شوراهای روستا اقدام کند. همچنین هشدارهای لازم در خصوص روش‌های مقابله با علف‌های هرز و جلوگیری از آتش زدن باقی مانده محصولات کشاورزی به کشاورزان داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز