خبرگزاری کار ایران

مدیر بیمارستان شهید بهشتی کاشان؛

هنرمند کاشانی در اثر ابتلا به کرونا در گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۷۵۲

مدیر بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: استاد سید احمدحلی پیشکسوت عرصه موسیقی و آواز سنتی کشور شب گذشته به علت ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش ایلنا از کاشان، سید محمد حسین مکی افزود: سیداحمدحلی کاشانی هفته گذشته با علائم شبیه کرونا به پزشک مراجعه و پس از مثبت شدن تست کرونا به منظور مراقبت بیشتر در مجتمع درمانی وآموزشی شهید بهشتی بستری شد.

وی تاکید کرد: استاد حلی به دلیل  سابقه قبلی بیماری دیابت و مشکلات  کلیوی در مدت حضور در بیمارستان دیالیز شده و پس از وخامت اوضاع جسمی به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد.

مکی افزود: مصادف با چهارم اردیبهشت ماه حوالی ساعت یازده نیمه شب  سید احمد حلی دچار حملات قلبی و  مشکلات تنفسی شد که با حضور متخصصین مربوطه و تیم احیا پس ازیک ساعت تلاش همکاران اقدامات پزشکی موثر واقع نشد و هنرمند مردمی موسیقی کشور مان به دلیل  بیماری کرونا چشم از جهان فرو بست.

گفتنی است استاد سید احمد حلی متولد ۱۳۳۱ شهرستان کاشان بود که پس از فرا گیری اصول موسیقی محضر استادان به نام کشور نظیر محمدقراملکی،استاد حجازی و استاد صالح عظیمی  در سال ۱۳۶۱ جذب صدا وسیما شد ودر سال ۱۳۷۰پس از جدا شدن از رادیو و تلویزیون با دایر کردن کلاس های موسیقی و آواز سنتی در کاشان شاگردان شهیری تحویل جامعه هنری کشور داد.

محمد معتمدی و چنگیز حبیبیان از جمله شاگردان مرحوم حلی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز