خبرگزاری کار ایران

۹۵ درصد از سردهنه‌های رضوانشهر بازسازی، لایروبی و آبگذاری شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۷۴۶

مدیر منابع آب شهرستانهای رضوانشهر، ماسال و انزلی از بازسازی، لایروبی و آبگذاری کامل ۴۲ سردهنه در شهرستان رضوانشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از رضوانشهر، بهرام بهرام پور مدیر منابع آب شهرستانهای رضوانشهر،ماسال و انزلی با اعلام این خبر افزود: مهمترین منابع اصلی تامین آب اراضی کشاورزی شهرستان بوسیله انشعاب ۴۴ سردهنه خاکی و ۱۸ سردهنه بتنی از پنج رودخانه اصلی شفارود، دیناچال ،تیزرود، چافرود و نوکنده است که تا کنون ۴۲ مورد از سردهنه های خاکی مذکور به طول تقریبی ۱۷ کیلومتر به طور کامل بازسازی، لایروبی و آبگذاری شده و کار دو سردهنه باقیمانده نیز به زودی به اتمام می رسد.

وی با اشاره به مساحت ۱۰ هزار هکتاری اراضی شالیزاری شهرستان رضوانشهر افزود: حدود ۸  هزار هکتار از این اراضی سنتی آبخور و ۲ هزار هکتار آبخور شبکه سفیدرود هستند.

مدیر منابع آب شهرستانهای رضوانشهر، ماسال و انزلی با اشاره به ضرورت بهره گیری از چاه های موجود در سطح شهرستان برای تامین بخشی از نیاز آبی موجود رضوانشهر گفت: تعداد چاههای عمیق شهرستان ۸۸ حلقه است که ۷۲ حلقه از آنها در مدار بهره برداری قرار دارد و مابقی آنها نیز به کمک سایر دستگاههای متولی، از جمله جهاد کشاورزی در حال تعمیر و تهیه لوازم و قطعات هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز