خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی استان قزوین خبر داد:

رشد تلفات مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان قزوین/ سالانه به 30 هزار پرونده در پزشکی قانونی استان رسیدگی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۷۴۲

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین گفت: آمار مربوط به فوت ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن در سال گذشته ۲۹ نفر بوده که نسبت به سال قبل آن دوبرابر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان قزوین بهزاد ولی زاده، با اعلام این خبر گفت: آمار مربوط به فوت ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن در سال گذشته ۲۹ نفر بوده که نسبت به سال قبل آن دوبرابر شده است که ضروری است سطح آگاهی مردم برای پیشگیری از مرگ ناشی از گاز مونوکسیدکربن افزایش یابد.

مدیر کل پزشکی قانونی افزود: سالانه بیش از ۳۰ هزار پرونده در پزشکی قانونی استان در قالب ۴۰ فرآیند بررسی می‌شود که اهمیت، نقش و جایگاه پزشکی قانونی برکسی پوشیده نیست چراکه یکی از مهم‌ترین سازمان‌های کارشناسی کشور است که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند.

ولی زاده بیان کرد: بسیاری از پرونده‌های ورودی قوه قضائیه برای کار کارشناسی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند.

وی عنوان کرد: خدمات این اداره به صورت خلاصه شامل معاینات سرپایی، ضرب و جرح، سوانح و رانندگی، حوادث کار، معاینات تحمل کیفری، توانایی انجام معامله و سلامت وضعیت روانی و جسمی افراد بوده و بخشی نیز مربوط به معاینات اجسادی است که مرگ‌های مشکوکی دارند.

ولی زاده اعلام کرد: طبق بررسی‌ها تعداد پرونده‌های ورودی به اداره کل پزشکی قانونی استان قزوین در برخی از موارد، چون حوزه معاینات اجساد، منازعات و کمیسیون تخصصی افزایش و در تصادفات کاهش یافته است.

این مسئول بیان کرد: ۸۵ درصد پرونده‌های پزشکی قانونی استان مربوط به معاینات بالینی و سرپایی، ۳ درصد مربوط به اجساد و باقی آن‌ها مربوط به حوزه آزمایشگاه و کمیسیون‌ها است.

مدیر کل پزشکی قانونی گفت: در حوزه معاینات سرپایی زمان استاندارد کشوری ۵۵ دقیقه است، اما در استان ما ۴۷ دقیقه و کمتر از استاندارد کشوری به طول می‌انجامد.

ولی زاده گفت: در قزوین، تاکستان، البرز، آبیک و بوئین زهرا مراکز پزشکی قانونی دایر است و در همه‌ی این مراکز معاینه اجساد صورت گیرد، اما کالبد شکافی تنها در قزوین صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز