خبرگزاری کار ایران

پس از ۸ سال تکیه بر صندلی گردشگری فارس؛

امیری از مدیر کلی میراث فرهنگی فارس رفت/ از ماجرای هتل آسمان تا باغ موزه ۱۳ ساله شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۵۸۷

با حکم وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، جمشید معینی به‌عنوان سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس منصوب شد؛ انتصابی که می تواند پس از 8 سال وضعیت نامطلوب این مجموعه را در مسیر تازه و متفاوتی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از فارس، قریب به ۸ سال پیش کلید مدیریت یکی از ادارات کل استان فارس در دستان مصیب امیری که در ماه های اخیر پس از زمزمه های گوناگونی که در این زمینه مطرح شد در روزهای قبل به عنوان سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد و احتمالا عرصه را برای روندی جدید بر مدیریت دستگاه مذکور باز کرد.

در سال های اخیر و در طول مدیریت حاکم بر این مجموعه راهبردی که در تمامی برنامه های توسعه کشور هم به اهمیت آن تاکید ویژه شده است، همواره انتقاداتی مطرح بوده که روند پاسخگویی به این سئوالات بعضاً با بی پاسخی و یا پاسخ هایی از کلیات و توجیه مواجه شده است.

به عقیده کارشناسان مختلف با در نظر گرفتن شرایط جاری کشور و ظرفیت های فوق العاده گردشگری که در این استان پهناور وجود دارد در این ۸ سال می توانستیم شاهد برنامه ها و بهره‌برداری های زیادی از پروژه های تاثیرگذار باشیم که منافع عمومی و ملی تا حد قابل توجهی تامین شود.

اکنون با رفتن امیری و آمدن معینی این انتظار است که با نیم نگاهی به وضعیت نامطلوبی که برای این استان گذشته و همگان شاهد این نافرجامی هستند با تکیه بر خرد جمعی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اعتباری و ارتباطی دستگاه ها و افراد، مسیر درستی را برای آینده ترسیم نمایند.

امیدواریم که نگاه حاکم بر مدیریت جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همانند ماجرای هتل آسمان و روند پیشرفت فیزیکی پروژه معروف ۱۳ ساله باغ موزه مشاهیر دچار نشود و با نگاهی توسعه گرا به پروژه های کلان این استان نظیر ۲۸ خانه تاریخی، مرکز فرهنگی سعدی، مجموعه زندیه، دیوانخانه، موزه منطقه ای و صدها طرح عمرانی و فرهنگی و خدماتی دیگر شاهد تحول باشیم.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس روز شنبه، ۴ اردیبهشت ماه با حکم علی اصغر مونسان وزیر فعلی این تشکیلات، جمشیدی معینی که تا پیش از این معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری این اداره کل بود به سمت سرپرستی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس منصوب و معرفی شد.

معینی پیش از این در مسئولیت های مختلفی چون مدیرعامل جهاد سازندگی استان کهگیلویه و بویر احمد، شهردار یاسوج، مدیر ایرانگردی و جهانگردی استان کهگیلویه و بویر احمد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویر احمد، قائم‌مقام و معاون اداری مالی فنی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان فارس، قائم‌مقام و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز